hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Hrvatski otoci – svjetski hit

17.07.2005.

Autor Valentina Junaci

Zaplakat æete kad ga vidite. Ponesite papirnate rupèiæe. Trebat æe vam, piše juèer New York Times. Lavanda, more i starina Hvara ganule su tako amerièkog novinara, èiju je reportažu s Hvara, Dubrovnika i njegove okolice juèer objavio ugledni New York Times.

A da su "otoci hrvatskoga juga trenutaèno top-odredište u svijetu", u svojem kolovoškom izdanju objavljuje amerièki èasopis Travel and leisure. Njihova je autora, pak, zapanjio arhitektonski eklekticizam, a hvali pršut, paški sir, komiške škampe, korèulanski grk i hladno ožujsko...

Amerikancima preporuèuje bolski Zlatni rat za najbolje kupanje, a Hvar za najbolji, glamurozan provod. I, kao da u šoku trlja oèi što tamo "viða bajne jahte", divi se "djevojkama u bikinijima Michaela Korsa", uz koje hodaju "muškarci u Guccijevim sandalama".

Strani su se novinari raspisali o Hrvatskoj, privlaènoj zemlji zapanjujuæih suprotnosti, jeftinijoj od razvikane Italije, èišæega mora od ostalih sredozemnih konkurenata...

Gotovo sav relevantan svjetski tisak svojim èitateljima za ljeto 2005. sugerira Hrvatsku preporuka je više no proteklih godina. I amerièki je In Style magazin što ga gutaju dame Hrvatsku uvrstio meðu sedam najprivlaènijih ovoljetnih odredišta.

Ponos zbog te poplave tiskanih ili TV preporuka ne kriju u Hrvatskoj turistièkoj zajednici, koja na tom polju odraðuje naporan posao. Organiziraju studijska putovanja za novinare, pokazuju im najbolje što nudimo pa dobar tekst postaje još boljom reklamom. Jer, objašnjava Slavija Jaèan-Obratov, voditeljica Službe za komunikacije i izdavaštvo HTZ-a, stranci svojim novinarima vjeruju.

Kad smo devedesetih poèinjali sa studijskim turama, morali smo pozivati novinare, a danas je zanimanje toliko da svi zainteresirani i ne doðu na red. Lani je Hrvatsku posjetilo oko 800 stranih novinara iz 24 zemlje. Prvih šest mjeseci ove godine, pak, posjetilo nas je 400 novinara istièe S. Jaèan-Obratov.

HTZ je raèunao i koliko vrijede objavljeni tekstovi lani su oni imali tržišnu vrijednost 737,159.644,000 kuna, od kojih 402 milijuna odlazi na tekstove u novinama, a ostatak na radijske i TV radove. Stranih su se novinara najviše dojmili Dubrovnik, Opatija, dalmatinski otoci, meðu kojima prednjaèe Hvar, Vis, Braè i Pag, te Istra.

Britanci, koji su 70-ih i 80-ih godina najviše pohodili upravo Dalmaciju, prednjaèe brojem napisa. Britanski Sunday Times, s nakladom od 900.000 primjeraka, na tri je stranice nedavno nahvalio Istru i Pelješac, a piše i da je vilu na našoj obali "puno lakše unajmiti nego u Italiji, Španjolskoj ili Francuskoj" te da su cijene privatnog smještaja "ekstremno niske".

"Prednost Hrvatske pred sredozmenom konkurencijom je i èista priroda", piše Sunday Times. I sveuèilište Yale Hrvatsku je stavilo na visoko 12. mjesto u svijetu po oèuvanosti prirode.

Britanski OK Magazin svoje èitatelje zove na Kvarner, preprièava da su ljepote Hrvatske veæ iskusili i slavni filmaši Steven Spielberg, Tom Cruise te manekenke Naomi Campbell i Eva Herzigova. Sunday Mail oduševljen je "elegantnom" Opatijom, koju naziva "slatka kriška Beèa na moru", a mondena Grazia Istru zove "novom Toskanom".

"Stresa se riješite na Brijunima", poslovnoj eliti koja èita European Business Magazine preporuèuju britanski novinar. Za najbolju hranu i ruralni turizam britanski novinari preporuèaju Istru i Komižu, zadivljeni njezinom ribarskom tradicijom, dok Guardian hvali cijeli otok Vis kao idealno eno-gastro odredište.

Metro London mladim, boljestojeæim Britancima sugerira neka odu u klub Papayju na Pagu, gdje su odlièni partiji na plaži. Irci, koji su najbolji izvanpansionski potrošaèi u Europi, u Sunday Tribuneu Dubrovnik svrstavaju meðu ovoljetne top-destinacije, uz London, Bolognu, Pariz i Amsterdam.

Povratak

AKTUALNO