|
Arhiva "Iz medija"
Za »Zeleno i plavo« godišnje 400.000 kuna 22.07.2005.
|
RIJEKA – Do kraja iduæeg tjedna iz tiskare æe izaæi prvi broj imidž-magazina Primorsko-goranske županije pod nazivom »Zeleno i plavo«. Radi se o publikaciji koja æe na finom 135-gramskom papiru u boji izlaziti tromjeseèno, odnosno èetiri puta godišnje i putem kojeg æe, kako je rekao odgovorni urednik Branko Škrobonja, širi broj èitatelja moæi saznati sve informacije o ovoj županiji, ali ne kao instituciji vlasti, nego prostoru kojega pokriva. Magazin æe biti tiskan u 15.000 primjeraka, a odluka o tiskari u kojoj æe se odštampati bit æe donesena danas, kad se zakljuèuje javni natjeèaj. No, pretpostavlja se da æe se morati tiskati u Zagrebu jer u Rijeci nema tehnièkih moguænosti za to. Glavni urednik lista je Dragan Ogurliæ, inaèe urednik u Novom listu, a magazin je vizualno osmislio Ivica Oreb. U Izdavaèkom savjetu lista bit æe tri osobe iz Županije i èetiri izvana, kako bi postojala javna kontrola. Iako je na juèerašnjoj sjednici Poglavarstva na kojoj je o tome bilo rijeèi pojašnjeno sve o novom magazinu, o cijeni tog projekta nije bilo govora. Stoga je Škrobonja dodatno novinarima pojasnio da æe za pripremu, tisak i distribuciju 15.000 primjeraka magazina županijski proraèuna morati izdvojiti od 80.000 do 100.000 kuna.
Besplatna distribucija – Ne bih rekao da je to skupo za tako finu publikaciju. Dapaèe, još smo i drastièno smanjili trošak u odnosu na ono što smo planirali – kaže Škrobonja. Pojašnjava da se najprije planiralo tiskati oko 115.000 primjeraka lista i dijeliti besplatno po poštanskim sanduèiæima svih domaæinstava i tvrtki. No, kad se pokazalo da bi to koštalo i do 250.000 kuna po broju – ili milijun godišnje, odustalo se. Sada æe magazin takoðer ostati besplatan, ali æe se dostavljati uglavnom instutucijama, školama i tvrtkama, a samo dio æe se moæi naæi na kioscima, kaže Škrobonja. Glavni urednik Dragan Ogurliæ istièe kako je cilj na privlaèan i moderan naèin plasirati informaciju koja se tièe svih graðana ove županije, pogotovo stoga što graðani kao porezni obveznici i sami pridonose stvaranju tih informacija. »Ne želimo donijeti samo »funkcionarske« sadržaje o aktivnostima županijske vlasti, nego i što konkretnije informacije za širu javnost«, govori Ogurliæ. Iako æe u magazinu i za njih biti mjesta, nisu svi èlanovi Poglavarstva bez potpitanja pratili raspravu o ovoj temi. Georg Žeželiæ tako se upitao kojoj æe se ciljnoj skupini obraæati magazin, hoæe li naæi dovoljno èitatelja i da li æe sam županijski proraèun moæi (i trebati) pokrivati sve troškove ili bi bilo logièno da se list djelomièno komercijalizira. Nedeljko Tomiæ kaže, pak, kako je osobno uvijek protiv ovakvih situacija u kojima institucije same izdaju èasopise o sebi.
Kritike o skupoæi – Pokazalo se i u bivšem i u sadašnjem sistemu da su takvi pokušaji samo bacanje novca. I Istarska županija izdaje slièan skupi magazin, ali to nitko ne èita. Osobno mislim da jedan Novi list na promociji Županije dnevno može uèiniti mnogo više nego jedna ovakva tromjeseèna publikacija. Nisam protiv magazina, ali najkasnije za godinu dana, nakon èetiri broja, treba napraviti inventuru i vidjeti isplati li se ovakvo ulaganje u sebe – rekao je Tomiæ. Po njemu, veæi efekt prema javnosti postigao bi se kad bi Županija otvorila svoje sjednice radnih tijela i raznih upravnih vijeæa za medije – tada bi se stvarno vidjelo kako funkcionira županijska uprava. Poglavarstvo se suglasilo s idejom da se u narednih godinu dana izdaju èetiri broja »Zelenog i plavog«, a onda æe se utvrditi je li ulaganje opravdano.
Tihana TOMIÈIÆ |
Povratak
|
 |
|