hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Informativne TV emisije zaradile 130 milijuna

18.09.2005.

Uz emisije, sastavni su dio televizijskih programa i reklame. One tijekom dana nisu ravnomjerno rasporeðene unutar programskih sadržaja, veæ su u nekim terminima gušæe nabijene oko pojedinih emisija. Iz te uzajamne povezanosti može se išèitati štošta. Meðu ostalim i to da su udarne HTV-ove i RTL-ove emisije oglašivaèima neodoljivi mamci.

Dnevnik i sport
Uzimajuæi tako u obzir samo domaæe televizijske proizvode, HTV-ov Dnevnik pokazuje se najveæim magnetom za oglašivaèe, jer je Prisavlju u proteklih osam mjeseci, zahvaljujuæi reklamama prikazanim prije njegova emitiranja, priskrbio èak 85 milijuna kuna. Iza njega blagajnu iste kuæe, s 11 i 22 milijuna kuna manjim utrškom, napunili su vremenska prognoza i sportski blok, pa se može zakljuèiti da je od poèetka godine pa sve do prije tri tjedna upravo tih HTV-ovih pola sata oglašivaèima bio najprimamljiviji termin (jer su za njega platili ukupno 223 milijuna kuna).

Privlaèan je i iznimno gledan Milijunaš. Istraživanje agencije Media net pokazalo je da niz nastavlja središnja informativna emisija Nove TV 24 sata, dok od informativnih emisija najslabije stoje Vijesti RTL-a sa 17,2 milijuna kuna u osam mjeseci. Poslije 24 sata slijede programski aduti svih triju nacionalnih televizija meðu kojima ipak najviše ima onih RTL-ovih (Exploziv, Mijenjam ženu, Vrijeme, Exkluziv, Sanja, Mjenjaènica, Vijesti...) i HTV-ovih (Otvoreno, Najslabija karika, Latinica...).

Reklamama uoèi i tijekom emitiranja vrve i prijenosi sportskih dogaðaja, osobito onih nogometnih te reality showovi. Ipak, u želji da otkrijemo uz koje se televizijske sadržaje najbolje informiramo o sredstvima za pranje rublja i èišæenje sanitarija, bojama za kosu, šamponima, kalodontima, ulošcima, pelenama (proizvodi koje reklamiraju Benckiser, P&G, Johnson Wax, Henkel, Johnson&Johnson...), pivu, mobilnim telefonima i ostalom, brojke su pokazale da se reklame u najveæoj mjeri lijepe za udarne filmove i serije.

Naravno, uglavnom strane. Tako su u reklame uz filmove i serije na sve tri televizije oglašivaèi u osam mjeseci uložili èak 880 milijuna kuna.

Poman odabir
Dakle, kad netko želi putem reklama nagovoriti gledatelje da se odluèe baš za njihov proizvod, neæe to uèiniti samo tako. Pomno æe se odabrati ne samo televizija u èijem æe se programu oglašavanje naruèiti nego i toèno odreðene emisije uz koje žele "vezati" svoje reklame. A kako bi se uložen novac pokazao najisplativijim, odabiru se one emisije koje se mogu pohvaliti s nekoliko "naj": najbolje, najgledanije i najutjecajnije.

Samim tim su i sekunde uoèi i tijekom njihova emitiranja namijenjene reklamama najskuplje. Njima, pak, zavidan interes oglašivaèa i veliki postoci gledanosti jamèe ostanak na "sceni".


Povratak

AKTUALNO