|
Arhiva "Iz medija"
Novinari strahuju da EK želi kontrolirati informacije 03.02.2006.
Wallstrom je u srijedu predstavila dokument kojim bi trebalo uspostaviti novu zajednièku europsku komunikacijsku strategiju. Glavni cilj njezine inicijative je "poboljšati javnu debatu u Europi" kroz bolje komuniciranje poruke EU-a u Bruxellesu i u glavnim gradovima zemalja èlanica te kroz bolje veze s europskim graðanima. Walstrom u Bijeloj knjizi kaže kako je "medijsko pokrivanje rada europskih institucija i dalje ogranièeno" unatoè prisutnosti više od tisuæu novinara u Bruxellesu. "Redoviti veliki dogaðaji poput sastanka Europskog vijeæa privlaèe pozornost medija, ali izvan toga nema dovoljno opsežnog pokrivanja poslova EU-a", stoji u usvojenom dokumentu.
Neslaganje Lansiranje komunikacijske strategije zasjenilo je neslaganje oko konkretih prijedloga koji se tièu Komisijine buduæe suradnje s medijima. U "Bijeloj knjizi" Wallstrom sugerira kako bi sadašnji Komisijin audiovizualni servis "Europa preko satelita" (EBS) mogao biti dograðen te da bi mogao zaposliti više ljudi, imati veæi proraèun i imati veæu nezavisnost uredništva. "Mogli bi proizvesti više od obiteljskih fotografija sa summita te ponuditi više sadržaja koji bi bio znaèajniji i za graðane i za europske medije", objasnila je Wallstrom. Prethodna verzija dokumenta o ovom je servisu govorila kao o "novinskoj agenciji" te je meðu medijskim kuæama raširila zabrinutost o tome kolika æe biti stvarna nezavisnost takvog tijela. "Nije na politièkim institucijama osnivanje novinskih agencija", komentirao je Marc Gruber, direktor europske poslovnice Meðunarodne federacije novinara dodajuæi kako je zadovoljan što se sugestija ipak nije pretvorila u stvarni dokument. Dodao je kako pitanje o nezavisnosti i objektivnosti agencije ostaje iako je dokumentu dodan sadržaj o EBS-u. "U medijskom sadržaju kojeg proizvodi Komisija trebamo više profesionalizma. Bit æe teško ne prijeæi granicu i ne manipulirati", kazao je Gruber. "Na novinarima je pisanje zanimljivih prièa o EU, ne na Komisiji", tvrdi Giles Merit, generalni tajnik organizacije Prijatelji Europe. "Ne možemo proizvoditi propagandu... Ne smijemo biti optuženi za takvo što", naglasila je Wallstrom, ali je priznala kako je glavni cilj komunikacijskih aktivnosti Komisije pokušati "prodati poruku". Tvrdi kako Europljani imaju pravo na punu informaciju o EU, te kako se oni koji su ukljuèeni u Unijine aktivnosti trebaju obvezati na pružanje takvih informacija i brigu o potrebama europskih graðana. |
Potezi komisije "Europski projekt može preživjeti samo ako ga graðani budu osjeæali kao svoj", kazala je Wallstrom. Puèki pravobranitealj EU-a Nikiforos Diamandouros slaže se s njenim mišljenjem te dodaje kako se graðani žale da ih nitko ne sluša. "Uvelike me ohrabruje da je ovaj veliki problem Komisija stavila na prvo mjesto na listi prioriteta." Bijela knjiga donesena je nakon niza razlièitih poteza Komisije poput "plana D za demokraciju, dijalog i debatu" ili akcijskog plana EU-a za pojaèavanje veza s graðanima. Ove aktivnosti u vezi su s Komisijinim naporima za premošæivanje jaza izmeðu europskih institucija i graðana, a èija je posljedica odbijanje Ustava u Francuskoj i Nizozemskoj prošle godine. |
Povratak
|
 |
|
|
|