hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Prihod s novinskih web-stranica porastao 31,5 posto

16.03.2006.

Iako su neki analitièari, uzimajuæi u obzir milijarde dolara koje se troše na online oglašavanje, predviðali pad prihoda od oglasa, prošla je godina potvrdila da oglašivaèka industrija, i u tiskanim i u online medijima, ipak nije u krizi. U SAD-u, zemlji u kojoj je internet i online zaraðivanje najviše razvijeno, udruženje novinskih izdavaèa u svom pregledu prošle godine posebnu je pozornost obratilo na odnos tiskanog medija i njegova online izdanja. Tako se na oglašavanje u tiskanim izdanjima potrošilo 13,7 milijardi dolara (0,4 posto više nego godinu prije), no prihodi od oglasa na web-stranicama novina opet bilježe dvoznamenkasti rast. Online oglasi donijeli su èak 31,5 posto više novca nego u 2004.; pretoèeno u dolare to je dvije milijarde. “Unatoè opæenito teškoj godini za prodavaèe oglasnog prostora potrošnja na web-oglase ekstremno je porasla, a izdavaèi se u 2006. spremaju na još agresivnije korake - i u tiskanom i u virtualnom mediju”, rekao je John Sturm, predsjednik Novinskih izdavaèa Amerike. “Ne samo da novinski webovi privlaèe sve više posjetitelja, nego i rezultati iz 2005. pokazuju da se vraæa ulaganje u online sadržaje i da se stvara lojalna skupina korisnika. Zadnji kvartal 2005. sedmi je uzastopni kvartal s dvoznamenskastim porastom prihoda od online oglašavanja, a oèekujemo da se taj trend nastavi s uvoðenjem inovacija i proširivanje brendova u online mediju”, dodao je Sturm. Glede kategorija oglasa nekretnine su porasle više od 16 posto, oglasi za zapošljavanje 8,5 posto, a automobilska industrija smanjila je izdatke za marketing èak 16 posto.

Povratak

AKTUALNO