hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

HTV-ova izbirljiva zloba

06.04.2006.

Mladi voditelj HTV-ova Otvorenog Petar Štefaniæ uèinio je u utorak naveèer ono što vjerojatno ne bi uèinio nijedan novinar ili urednik na hrvatskim dalekovidnicama s izbirljivom zlobom pokazao je dvije naslovne stranice Veèernjeg lista koje su izašle dan za danom, s povelikim naslovima o meðugorskoj Gospi.

Trebala je to biti ilustracija senzacionalistièkog novinarstva, u raspravi o dnevnom listu Vjesnik, u kojoj se govorilo i o "ozbiljnim" i "žutim" tiskovinama. Zašto je izbor pao na Veèernjak? Zato što je najtiražniji, najèitaniji i, po svim respektabilnim ispitivanjima, najutjecajniji dnevni list? S toga stajališta izbor je uistinu dobar, no namjera je opaka.

Od desetak dnevnih listova Štefaniæ je mogao izabrati neke druge (no zašto bilo koga?) koji mnogo jaèe i bolje ilustriraju ono na što je mislio, ali u hrvatskom medijskom prostoru postižu i znaèe mnogo manje nego Veèernji list. Oèito mu nije bilo do toga da objektivno ukaže nego da selektivno prokaže.

Skrivši u gaæe sve ostale novine, kroz ruke i usta je izdvajanjem Veèernjaka pustio denuncijaciju, nadajuæi se da gledateljstvo neæe pomisliti na njegov uprljani veš. Zbog kojih je razloga izabrao baš Veèernjak i baš naslove o Gospi to objašnjava upravo naziv lista i tema. Nazivi drugih listova i druge teme iz raskošnog šarenila kioska nisu tako privlaèni za dojam koji je trebalo ostaviti na malom ekranu.

Mladi skojevac zna da manje-više jednako za èitateljima vrište naslovnice svih novina (u cijelom svijetu, kao i u Hrvatskoj), ali po neèemu takoðer zna koga iz stroja izdvojiti za odstrel na "javnoj televiziji". A po èemu bi to bilo nego po politièkoj jednostranosti!

Jednostranosti na koju, baèenu kao udica, u studiju nitko nije trznuo: pet gostiju ostalo je nijemo na voditeljevu provokaciju. Što ga nije uzbudilo, jer je ionako emisiju o Vjesniku vodio tako zbrkano i neznalaèki da je u njoj i tema o kiseljenju kupusa mogla zadominirati. Biti neznalica to je stanje u glavi.

Biti mlad to je dobno stanje. Biti mladi neznalica u akciji to je veæ opasnost koja zaslužuje Veèernjakov naslov "Gospa je sve tužnija i plaèe". Možda bi za mladog Štefaniæa bilo nade da u samo nekoliko mjeseci na HTV-u nije ostario kao da je stasao 1945.

Povratak

AKTUALNO