![]() |
Arhiva "Iz medija"Da im tvrtke ne daju željene informacije, tvrdi 65% novinara26.04.2006.
Velika veæina hrvatskih i slovenskih gospodarskih novinara smatra da tvrtke uglavnom ne komuniciraju dobro ili da to dobro rade samo povremeno i slažu se da od tvrtki ne dobivaju uvijek ažurne informacije, a èesto ih moraju tražiti samoinicijativno, pri èemu kao najèešæe uzroke za neposredovanje željenih informacija od strane tvrtki navode poslovne tajne, nepovezanost s poslovanjem tvrtke ili nepostojanje interesa tvrtki da neka tema doðe u javnost. S druge strane, približno polovica hrvatskih i slovenskih direktora smatra da novinari redovno preuzimaju priopæenja koja im šalju tvrtke, pokazuju rezultati istraživanja koje je SPEM Komunikacijska skupina provela meðu novinarima i direktorima u Hrvatskoj i Sloveniji. Da do informacija ne dolaze, jer s njima ili njihovim medijima tvrtke ne žele komunicirati, smatra 26,9 posto hrvatskih i 22,6 posto slovenskih novinara, dok èak 20,6 posto hrvatskih i samo 4,2 posto slovenskih direktora priznaje kako ne daju sve informacije medijima ili novinarima s kojima ne žele komunicirati. Istraživanje pokazuje da unatoè tome što približno polovica anketiranih direktora (54,7 hrvatskih i 48,7 posto slovenskih) smatra da novinari redovno preuzimaju priopæenja koja tvrtke šalju, manje od polovice hrvatskih direktora (43,3%) uvjereno je da su novinari u svom radu pristrani, a dodatna èetvrtina hrvatskih direktora (26,7) smatra da su novinari u svom pisanju barem povremeno pristrani. Manje od tri èetvrtine slovenskih direktora (73,4%) smatra da su novinari u svom radu pristrani ili povremeno pristrani, a nekad nepristrani. Približno jednak udio direktora, kako hrvatskih (66,7%), tako i slovenskih (73%), takoðer je uvjeren kako novinari nemaju, odnosno samo neki imaju dovoljno znanja za objektivno pisanje novinarskih èlanaka iz njihove struke. Tek 40% hrvatskih u odnosu na èak dvije treæine slovenskih direktora tvrdi da novinarima uvijek posreduju sve informacije koje oni žele. Istraživanje meðu gospodarskim novinarima pokazalo je da po mišljenju velike veæine novinara (87,5% hrvatskih, 92,5 % slovenskih) tvrtke ne komuniciraju dobro, odnosno samo povremeno komuniciraju dobro. Jednako tako, samo 22,5% hrvatskih i 15% slovenskih novinara uvjereno je da od tvrtki uvijek dobivaju ažurne informacije.
|
AKTUALNO
|
|||||