|
Arhiva "Iz medija"
Bitka za daljinski upravljaè 30.05.2006.
Ronald Lauder, šef CME-a, mogao bi ozbiljno razmotriti ponudu Željka Mitroviæa za kupnjom Nove TV. Mitroviæ je pokazao da zna na ovom prostoru napraviti gledan televizijski program koji donosi izdašne reklamne prihode. Novoj TV to dosad, uz neke izuzetke u programu, nije polazilo za rukom, iako je prilika postojala. Ipak, pitanje je bi li to uspjelo i Mitroviæu, kad bi i prodali Novu TV. Ne može se reæi da Nova TV nije imala dobrih trenutaka. Kad se pojavila kao prva privatna televizija s nacionalnom koncesijom tržištu je uèinila uslugu jer je poveæala reklamni kolaè i natjerala HTV na prvo prilagoðavanje i osvježavanje programa. Programi poput "Story Super Nova" (biranje novih televizijskih zvijezda, pobijedio je Tironi, ali se u programu zadržala samo Monika Kraviæ), ili izbor za novu pjevaèku zvijezdu "Hrvatski idol" bili su hit, donijeli znatnu gledanost i oglasne prihode. Ali zatim je koncesiju dobio i RTL, pokupivši vrhnje s "Big Brotherom", a Nova TV nije uspjela pogoditi s novim uspješnim formatima. Nakon vlasnièkih sukoba u 2003., Novu TV dotadašnji je najveæi dionièar Ivan Æaleta, prodao koncernu CME. S HTV-a je prešlo nekoliko urednika i novinara koji nisu bitnije popravili gledanost, a ni kvalitetu njezina programa. Informativni program nije se mogao nositi s infrastrukturom HTV-a, a njegova desna ideološka obojenost sreæom više nije imala odjeka meðu publikom.
Mitroviæ je pokazao da nema politièkih ogranièenja, i da mu je cilj dobrim, zabavnim i politièki korektnim programom instantno privlaèiti gledaoce. Stoga je njegov Pink odmah preuzeo i emitirao hrvatske serije "Vila Marija" i "Ljubav u zaleðu", nastale u inkubatoru još jednog odliènog poznavatelja interesa publike u ovim krajevima, Tonèija Huljiæa. Te serije je u Hrvatskoj emitirala - Hrvatska televizija. Nova TV je odgovorila kupnjom serije "Balkan Inc.", ali koja, jednostavno, nije napravljena dovoljno gledljivo da dostigne popularnost ovih dvaju serija. Sumnje da bi se i Mitroviæ mogao poskliznuti na kupnji Nove TV tièu se i æudljivosti hrvatske televizijske publike. Uzmimo samo "Našu malu kliniku". Njezin autor Branko Ðuriæ-Ðuro bio je èlan Nadrealista, skupine koja je plijenila inteligentnim, asocijativnim humorom, u kojem je i on dobrano pridonosio. Zatim je napravio tu i takvu Kliniku, i eto ga, hit u Sloveniji i Hrvatskoj! Paralelno je Nova TV emitirala pjevaèko-zabavni šou koji je Ðuriæ vodio i ureðivao. Totalan promašaj u smislu gledanosti. Kad su privatne televizije poèetkom devesetih stigle u istoènu Europu, s lakoæom su potukle stare televizije, primjerice u Èeškoj, emitirajuæi serije poput "Alfa". No u Hrvatskoj se "Alf" odgledao još osamdesetih. Na daljinskim upravljaèima je na broju 1 i 2 program HTV1 i HTV2. RTL se ubacio na "tricu" na kanal HTV3. Nova TV je tu pametno pokušala umiješati nagradnom igrom, darujuæi gledaoce koji je programiraju na broj 1. Za bitnije promjene treba novca i vremena. Možda bi o tome i Mitroviæ trebao razmisliti, prije no što preplati Mariju Nemèiæ. |
Povratak
|
 |
|