hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Zadarski medijski boom

14.07.2006.

Postavivši pitanje radi li se od medijskom èudu, èudovištu ili pak povratku u davne, slavne dane zadarskog novinarstva, Nedjeljko Jusup zakljuèuje: - Uspostavom samostalne hrvatske države, kada za pokretanje medija više nisu bile potrebne dozvole socijalistièkih saveza i kada tržište, znanje i sposobnost postaju kriterij uspjeha i u ovoj profesiji, u Zadru mediji poèinju nicati doslovce kao na tekuæoj vrpci. Ne radi se, dakle, ni o èudu, ni o èudovištu, veæ o nastavku tradicije prvih osamnaest godina 19. stoljeæa kad je u Zadru, uz šest tiskara, samo na hrvatskom jeziku izlazilo gotovo 40 razlièitih novina i èasopisa. U trenutku kad su za to napokon stvoreni uvjeti, dakle, poèetkom devedesetih godina 20. stoljeæa, zadarsko se medijsko bogatstvo ponovno probudilo, istièe Jusup.

Mediji u Zadru, dodaje on, danas su gotovo kao oni u prièi s kraja 19. stoljeæa, ali današnji, utemeljeni potkraj prošlog i poèetkom 21. stoljeæa, uglavnom su projekti samoniklog poduzetništva, bez pomoæi države i politike, a hoæe li, i koji æe opstati, odluèuje ponajprije tržište i kadrovi, odnosno znanje. Nažalost, otkrio je dipl.nov. Nedjeljko Jusup, više od pedeset posto od 150 spomenutih zadarskih novinara nije završilo visoke škole i fakultete, a diplomirani novinari mogu se nabrojiti na prste jedne ruke.

Postavivši pitanje radi li se od medijskom èudu, èudovištu ili pak povratku u davne, slavne dane zadarskog novinarstva, Nedjeljko Jusup zakljuèuje: - Uspostavom samostalne hrvatske države, kada za pokretanje medija više nisu bile potrebne dozvole socijalistièkih saveza i kada tržište, znanje i sposobnost postaju kriterij uspjeha i u ovoj profesiji, u Zadru mediji poèinju nicati doslovce kao na tekuæoj vrpci. Ne radi se, dakle, ni o èudu, ni o èudovištu, veæ o nastavku tradicije prvih osamnaest godina 19. stoljeæa kad je u Zadru, uz šest tiskara, samo na hrvatskom jeziku izlazilo gotovo 40 razlièitih novina i èasopisa. U trenutku kad su za to napokon stvoreni uvjeti, dakle, poèetkom devedesetih godina 20. stoljeæa, zadarsko se medijsko bogatstvo ponovno probudilo, istièe Jusup.

Mediji u Zadru, dodaje on, danas su gotovo kao oni u prièi s kraja 19. stoljeæa, ali današnji, utemeljeni potkraj prošlog i poèetkom 21. stoljeæa, uglavnom su projekti samoniklog poduzetništva, bez pomoæi države i politike, a hoæe li, i koji æe opstati, odluèuje ponajprije tržište i kadrovi, odnosno znanje. Nažalost, otkrio je dipl.nov. Nedjeljko Jusup, više od pedeset posto od 150 spomenutih zadarskih novinara nije završilo visoke škole i fakultete, a diplomirani novinari mogu se nabrojiti na prste jedne ruke.

- Potreba za obrazovanim novinarima može se promijeniti nabolje jer u sklopu zadarskog Sveuèilišta djeluje i Odsjek za informatologiju i komunikologiju na kojem se mogu školovati ne samo buduæi zadarski novinari nego i oni koji veæ rade kao novinari, a nemaju visokoškolsko obrazovanje, dodao je Jusup na kraju svoj izlaganja uvjeren da æe se zadarski mediji nastaviti razvijati s razvojem Zadra i Zadarske regije.

 

Povratak

AKTUALNO