hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

New York Times otpušta 1050 radnika i smanjuje format

19.07.2006.

Kao odgovor na skupi novinski papir te provedena istraživanja po kojima veæina èitatelja preferira manji novinski format, tijekom posljednjih godina mnogi vodeæi svjetski izdavaèi dnevnih novina najavili su prelazak na manji novinski format. Nakon što su to veæ uèinili Los Angeles Times, Washington Post i USA Today, a krajem prošle godine i Wall Street Journal, na takve se promjene odluèio i izdavaè New York Timesa. Osim što æe otpustiti 1050 radnika, uprava New York Timesa, roditeljske tvrtke istoimenog amerièkog dnevnog lista, planira 2008. godine suziti velièinu novina za 3,8 centimetara. To æe uslijediti nakon redizajna novina, što æe, kako je najavljeno, rezultirati otpuštanjem 250 radnika. U sklopu plana otpuštanja, koje æe prije svega biti provedeno u tiskari u New Jerseyu, a èija æe proizvodnja biti premještena u drugo postrojenje u New York, kompaniji æe kako prognozira uprava donijeti godišnju uštedu od 42 milijuna dolara. Konsolidacija tiskarskog poslovanja kompaniji æe takoðer omoguæiti da izbjegne oko 50 milijuna dolara investicija za tvornicu u New Jerseyu, no istovremeno æe ju širenje u drugo poslovanje koštati 150 milijuna dolara. Najavljeno sužavanje stranica odnosi se prije svega na gubitak 11 posto prostora u novinama koje je dosad bio namijenjeno vijestima. Svjetska novinska industrija veæ je duže vrijeme suoèena sa sve veæim rastom troškova tiskanja, padom naklada, manjom kolièinom oglasa te visokim troškovima novinskog papira, što su kao razlog promjenama navele i uprave poznatih amerièkih dnevnih listova USA Today i The Washington Posta, koji je rješenju o prelasku na manji format novina pribjegao još 1998. Cijene novinskog papira u 2002. su godini iznosile 435 dolara po metriènoj toni, a 1. listopada prošle godine narasle su na 625 dolara.

""
Stoga i ne èudi da su se vodeæe novinskih izdavaèkih kuæa dosad odluèile na drastiène mjere smanjenjae novinskog formata. Tako se skladu s najavljenim redizajnom lista i pokušaja kresanja 18 milijuna dolara troškova sredinom listopada prošle godine uprava amerièkog izdavaèa Dow Jones & Co. odluèila na sužavanje formata poslovnog lista Wall Street Journala. U redizajn je uprava postupno krenula krajem prošle te ga nastavlja u ovoj godini. WSJ bi se na novom, smanjenom formatu u prodaji trebao naæi u sijeènju 2007. godine nakon što tvrtka uvede novi sustav u tiskarama te provede edukacija zaposlenika što æe ju koštati 56 milijuna dolara. Vodsto je tvrdilo da æe glavninu uštede troškova, jer æe širinu WSJ-a suzit za 20 posto, ostvariti zahvaljujuæi manjoj kolièini novinskog papira, odnosno za velièinu jednog od ukupno šest stupaca. Unatoè promjeni dizajna, kojim æe WSJ kolièinu prostora posveæenu vijestima smanjuje tek za 10 posto, tvrtka nije pribjegla otpuštanjima zaposlenika. Roditeljska kompanija Wall Street Journala do prošle je godine dugo vremena odolijevala smanjenju formata, no buduæi da je list bilježio oštar pad u kljuènim sektorima oglašavanja,poslovnom i tehnološkom, vodstvo se konaèno odluèilo napraviti zaokret, najavivši jaèe oglašavanje te prelazak na ureðivaèku politiku koja æe ubuduæe biti više okrenuta lakšem sadržaju s nagasakom na stil života i slobodno vrijeme.

Poslovni dnevnik

Povratak

AKTUALNO