hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Cilj - napraviti regionalni Kapital Network

03.08.2006.

Nakon samo dva mjeseca emitiranja Kapital Networka - prvi hrvatski specijalizirani poslovni kanal - gotovo 24 sata dnevno puni poslovnim vijestima, domaæim i stranim magazinima i sliènim sadržajima. Iako su kanal tek postavili na noge, direktor Dragan Æuæa i prvi èovjek programa Dražen Klariæ imaju velike planove. Naime, trenutno se Kapital može gledati samo u Zagrebu putem kabelske televizije, a od jeseni planiraju emitirati i u Splitu, Osijeku, Zadru te Rijeci èime bi im se broj potencijalnih gledatelja popeo na više od 600.000.
"Dražen
Dražen Klariæ i Dragan Æuæa
Veliki broj emisija
"U Hrvatskoj još nema sliènog kanala, a naša iskustva govore kako je on bio potreban. Reakcije su odliène, gospodarstvenici su nas prepoznali kao specijaliziranu televiziju koja pazi da produkcija bude na visokoj razini i koja se kloni politikanstva", kaže Klariæ ponosno nam pokazujuæi isjeèke iz emisija. A njih je zaista za jednu novu, kabelsku televiziju, poprilièno: magazini Europa, Eurokapital, Boja novca, pa intervjui u emisiji Puls, Intervju tjedna, Premijer. Pa onda gospodarski pregled tjedna, poslovne vijesti svakih sat vremena, vijesti na engleskom jeziku iz hrvatskog poslovnog života takoðer svakih sat vremena, strani magazini preuzeti s Deutsche Welle, Glasa Amerike i drugih inozemnih produkcija. Iako je rijeè o kabelskoj televiziji, oprema i proizvodnja programa jednaka je kao kod zemaljskih televizija. Prostor i oprema vrijede 1,5 milijuna eura, a najskuplja je ona koja se nalazi u studiju. Vrhunske digitalne kamere, kran, rasvjeta koja grije 70-ak posto manje od standardne studijske rasvjete. Televizija ima 20-ak zaposlenih od kojih je sedam-osam novinara. Klariæ i Æuæa uskoro oèekuju pojaèanje, no ime još ne žele otkriti. I sam program razlikuje se od uobièajenih, primjerice ekranom dominiraju tri temeljne boje ovisno o dobu dana, pa æe tako u rano popodne boja u pozadini biti crvena, kasnije zelena, a naveèer plava. Izbor glazbe takoðer je specifièan, pa se na Kapitalu može èuti iskljuèivo ozbiljna glazba. Iako je posao uspješno krenuo, Æuæa i Klariæ ne razmišljaju o odmoru, veæ o novim planovima i proširivanju posla.
"Planiramo ponuditi suradnju Odašiljaèima i vezama da uðemo na Seemore. Takoðer s nestrpljenjem èekamo digitalizaciju jer tada æemo iæi na zemaljski kanal. Štoviše, preporuèamo se kao prvi kanal za digitalno emitiranje. A do tada planiramo širiti produkciju na èitavu regiju", kaže Æuæa, dodajuæi kako su veæ potpisali ugovor s bosanskohercegovaèkom televizijom BHT 1, a pregovaraju sa slovenskim Info kanalom te s nekim koncesionarima u Crnoj Gori. I u Srbiji imaju nekoliko zainteresiranih koncesionara s kojima pregovaraju, no do sklapanja posla doæi æe tek nakon što sud odluèi jesu li koncesije dodijeljene u skladu sa zakonom.
Zemaljski kanal
"Pokazalo se da kapital nema granica i da se hrvatske tvrtke moraju širiti na regiju. Stoga je i nama cilj napraviti regionalni Kapital Network", kaže Klariæ. U poèetku æe se širiti kabelom, možda i satelitom, no konaèan cilj je zemaljski kanal. U Hrvatskoj nema slobodnih televizijskih frekvencija u gradovima koji bi bili zanimljivi Kapitalu, pa æe se morati javljati na natjeèaje za koncesije koje istièu postojeæim koncesionarima. Digitalizacija bi se u Hrvatskoj trebala dogoditi za neke tri i pol godine nakon èega æe mjesta biti za sve zainteresirane. Tada bi se mogla oèekivati poplava još nekih specijaliziranih kanala, primjerice sportskih ili glazbenih. Do tada, meðutim, Kapital Network moæi æe gledati samo oni koji imaju kabelsku televiziju. Unatoè tome, odreðeni utjecaj su veæ ostvarili. U emisije im bez problema dolaze resorni ministri, bivši premijeri, èelnici kompanija, a kažu da je u posljednja dva mjeseca porastao broj tvrtki koje su zatražile prikljuèak kabelske televizije.


Povratak

AKTUALNO