|
Arhiva "Iz medija"
Londonski novinski rat 06.09.2006.
Stotine kolportera odjevenih u ljubièasto dijelili su u utorak Londonèanima thelondonpaper, najnovije londonske besplatne novine. Pojava tog lista znaèi novo poglavlje u novinskom ratu, koji trenutaèno bijesni u britanskoj prijestolnici. Iza thelondonpapera stoji novinski magnat Rupert Murdoch, koji je shvatio da se i na besplatnim naslovima lakog sadržaja može zaraðivati prodajom oglasnog prostora. Na istom naèelu posluje i nekoliko drugih besplatnih novina koje veæ izlaze u Londonu. Putnicima koji ujutro idu na posao dijeli je Metro, koji izlazi od 1999., te novi poslovni list City AM. Popodne pak odnedavno izlaze besplatne novine London Lite, koje su se pojavile krajem kolovoza, a izdaje ih novinska grupa Associated Newspapers. Ta grupa dala se na dijeljenje novina, premda paralelno izdaje i londonski veèernji list Evening Standard, kojeg èitatelji moraju platiti. Sada se u igru ukljuèila i Murdochova korporacija News International, koja inaèe stoji i iza tradicionalnih novinskih naslova kao što su Times, Sunday Times ili Sun. London Lite i thelondonpaper svaki kane dnevno razdijeliti po 400.000 besplatnih primjeraka graðanima koji se popodne vraæaju s posla, da ih èitaju u podzemnoj željeznici. Oba nova naslova financirat æe se prihodima od reklama. Cilj im je da privuku mlado èitateljstvo koje ima znatnu kupovnu moæ, ali ga ne zanimaju tradicionalne novine koje se prodaju na kiosku. Za oglašivaèe su potrošaèi stari izmeðu 16 i 35 godina najprivlaènija skupina. No, to je i skupina koja im najviše izmièe, jer mladi ljudi veæinu slobodnog vremena provode uz kompjutorske igre ili internet, a slabo gledaju televiziju i ne èitaju puno novine. Kao i drugdje u svijetu, novinske naklade u Britaniji zadnjih su godina u stalnom padu. Britanski listovi izgubili su tijekom zadnjih 12 mjeseci oko 3,5 posto svojih èitatelja. Zato sada i neki tradicionalni izdavaèi okušavaju sreæu i s besplatnim novinama. Ocijenili su, naime, da su novine koje se dijele put do mladih èitatelja – ili, što im je još mnogo važnije, do oglašivaèa i njihovog novca. Prvi je dojam da su novi besplatni londonski veèernji listovi vrlo laganog sadržaja i dosta površno sastavljeni, da se oslanjaju na prenošenje traèeva i da donose mnogo zabavnih rubrika, a malo vijesti. Opæa razina tih listova prilièno je niska. No, besplatne novine, èesto namijenjene mladima, nièu i drugdje u svijetu, pa vodeæi europski i amerièki gradovi imaju i po nekoliko naslova. New York ih ima dva, a Madrid èak pet.
Jasna Zaniæ Nardini
Povratak
|
 |
|