|
Arhiva "Iz medija"
Svjetsko nogometno prvenstvo napunilo televizijske džepove 29.12.2006.
Godina na izmaku bila je prilièno dinamièna na hrvatskoj televizijskoj sceni, unatoè tome što nije bilo ulaska novih velikih televizijskih kuæa. Iako je još rano za ukupne financijske rezultate, vjerojatno æe sve velike televizije biti uglavnom zadovoljne iznosima na raèunu. Najveæa meðu njima, javna Hrvatska radiotelevizija, još uvijek je u debelom vodstvu ispred svoje komercijalne konkurencije, no njih je zapravo nezahvalno usporeðivati obzirom da se na Prisavlje godišnje slijevaju ogromna sredstva od RTV pristojbe. Prema planovima za iduæu godinu taj bi iznos trebao iznositi oko 985 milijuna kuna, što višestruko premašuje ukupne prihode RTL Televizije i Nove TV koji su, zbrojeno, prošle godine iznosili jedva 448 milijuna kuna. No, HRT je, ponešto zahvaljujuæi upravo RTV pristojbi, a ponešto dobrim poslovnim potezima, proteklih godina bio u samom vrhu tranzicijskih europskih javnih televizija po postotku gledanosti. |
Marketing i fotelja Meðu dobrim poslovnim potezima svakako je i otkupljivanje prava za prijenos Svjetskog nogometnog prvenstva, èija je zarada iznenadila èak i vodstvo HRT-a. Naime, upravo zbog tog sportskog natjecanja HRT je od marketinga ove godine zaradio 11 milijuna kuna više nego što je planirao. Na istom su natjecanju ponešto zaradile i ostale televizijske kuæe jer je tih mjesec dana bio veæi problem pronaæi dovoljno prostora za emitiranje promidžbenih poruka nego naæi zainteresirane oglašivaèe. Osim velikih zarada godinu na javnoj televiziji obilježila je i borba za fotelju glavnog ravnatelja. Još prije ljeta zahuktala se kuloarska borba za to mjesto obzirom da su uèestale najave kako æe Mirko Galiæ otiæi na mjesto hrvatskog veleposlanika u Parizu. Na kraju je ipak godina privedena kraju sa starim glavnim ravnateljom, a borba se prenosi u narednu, izbornu godinu. Upravo æe izbori najvjerojatnije obilježiti iduæu televizijsku godinu. Naime, izbori su uvijek prilika za dodatnu televizijsku zaradu jer stranke sve više sredstava troše na marketing. Posljednji predsjednièki izbori pokazali su kako i komercijalne televizije znaju uzeti dio kolaèa od politièkog marketinga, pa nesumnjivo veæ razraðuju strategije za odraðivanje predizborne kampanje koja æe se, prema najavama, odigrati krajem 2007. godine. Pritom Nova TV ima ozbiljnu prednost nad svojim glavnim konkurentom, RTL Televizijom jer veæ neko vrijeme kupuje ozbiljnija urednièka imena. Priklonili su se strategiji da ulože u veæ izgraðene i popularne urednike, dok se RTL uglavnom oslanja na svoje mlade snage koje vrlo rijetko obnavlja. Posljednji veliki prelazak odigrava se upravo ovih dana preotimanjem Hloverke Novak Srziæ HTV-u. Spomenuta je urednica navodno veæ ranije suraðivala s ovom televizijom i to na emisiji "U sridu", no taj je posao raðen u strogoj ilegali pa su se prièe o tome zaustavljale uglavnom na kuloarima. |
Kupnja Osim Hloverke Nova TV pokušava pridobiti još nekoliko "poznatih faca" HTV-u, pa svako malo isplivaju informacije o vrbovanju Gorana Miliæa, Zorana Šprajca i drugih, no dogovor s njima (još) nije postignut. Osim informativnog Nova TV uložila je prilièno snaga i sredstava u zabavni program, pa je nakon Zlatana Zuhriæa nedavno pridobila i njegovog nekad nerazdvojnog suradnika Željka Pervana. No, koliko god program te komercijalne televizije bio ponekad nedoreèen i nespretan, ne može joj se osporiti barem trud da svojim gledateljima pruži nešto više. Za razliku od njih RTL programski stagnira ne ulažuæi gotovo ništa u nove ideje i projekte. Sve svoje nade polažu u Big Brother i još poneki show koji privlaèi više gledatelja od konkurencije. Oèito takav recept zasad djeluje buduæi da se ta televizija pohvalila kako od sredine ove godine posluje pozitivno, za razliku od Nove TV. Ipak, dugoroèno bi takav pristup gledatelji mogli kazniti preskakanjem tog sve dosadnijeg kanala, pa æe iduæa godina vjerojatno biti prijelomna i za tu televiziju. Hrvatski gledatelji, iako poslovièno nezadovoljni televizijskim programom, imaju malo razloga za gunðanje. Televizijski urednici uglavnom se još uvijek trude osvojiti svoj dio tržišta, a obzirom na najavljene promjene na HRT-u poèetkom iduæe godine, utrka bi se mogla dodatno zaoštriti od èega gledatelji mogu samo profitirati. |
Povratak
|
 |
|