![]() |
Arhiva "Iz medija"HRT donirao GONG-u medijski prostor za reklame vrijedan desetke milijuna kuna03.04.2007.
Posljednjih dana poèelo ju se prikazivati kao plaæenicu HRT-a koja od kuæe u èijem Vijeæu sjedi godišnje dobiva 12 milijuna kuna. Doista, u izvješæu GONG-a za 2005. godinu pod stavkom "donacije u uslugama i dobrima" stoji podatak da je od HRT-a dobiveno usluga u protuvrijednosti od 12 milijuna kuna. Pod tom stavkom zavedeni su uglavnom mediji, ponajprije lokalni, no njihove donacije u dobrima i uslugama u najveæoj mjeri iznose nekoliko desetaka tisuæa kuna. Vanja Škoriæ, pravna savjetnica u GONG-u, pojašnjava da se ne radi o novèanim donacijama, veæ o medijskom prostoru za puštanje GONG-ovih spotova koji su od javnog interesa. "Naši se izvještaji godinama objavljuju na internetskim stranicama i u tiskanoj formi, a objavljivanjem donacija na neki naèin izražavamo zahvalu onima koji su donirali GONG. Od HRT-a nikada nismo dobili novèanu donaciju, nego se radi iskljuèivo o prikazivanju spotova koji su od javnog interesa. Na HRT-u se ti spotovi prikazuju još od 1999. godine i nisu iskljuèivo vezani za motiviranje graðana da izaðu na izbore, veæ za neke druge kampanje", kaže Vanja Škoriæ, pravna savjetnica u GONG-u. Što se pak samih brojki tièe, ne radi se o preciznim iznosima, veæ GONG od medija dobiva izvještaj o broju sekundi prikazivanja njihovih spotova, koje onda oni sami u udruzi preraèunavaju uzimajuæi u obzir punu cijenu marketinškog prostora pojedinog medija. Kada bi se HRT-u stvarno plaæali spotovi njihova bi cijena zasigurno bila barem upola manja, s obzirom da televizija obièno daje 50-postotni popust na predizborne spotove. Škoriæ dodaje da su u prošloj godini, za koju æe izvješæe ovih dana biti objavljeno, na HRT-u prikazani spotovi u protuvrijednosti manjoj od 500 tisuæa kuna, što je manje nego od svih ostalih medija zajedno. "U prošloj godini imali smo kampanje za Dan volontera i Dan pristupa informacijama. Za tu kampanju "donacije" od lokalnih televizija bile su oko 250 tisuæa kuna, oko 275 tisuæa kuna od lokalnih radiostanica, od RTL televizije do 165 tisuæa kuna, a od HRT-a do 500 tisuæa kuna", kaže V. Škoriæ. Suzana Jašiæ je u Programsko vijeæe prvi put imenovana u studenom 2003. godine, a nakon isteka dvogodišnjeg mandata ponovno je izabrana u listopadu 2005. godine. Saša Vejnoviæ
|
AKTUALNO
|
|||||