|
Arhiva "Iz medija"
CNN lokalnim vijestima želi privuæi više internetskih oglašivaèa 23.05.2007.
Amerièka televizijska kuæa CNN, prvenstveno poznata po domaæim i meðunarodnim vijestima, mogla bi ovih dana sklopiti sporazum sa tvrtkom Internet Broadcasting, èime æe na svom Web siteu objavljivati lokalne vijesti, a slijedom toga bi proširila udio na brzorastuæem tržištu online oglašavanja. Prema najavljenom dogovoru, privatna kompanija iz Minneapolisa, Internet Broadcasting, koja objavljuje Web stranice èak 70 amerièkih lokalnih televizijskih postaja, dopustit æe CNN-u uzimanje lokalnih prièa sa svojih internetskih stranica, dok æe istovremeno CNN stavljati svoje vijesti na raspolaganje Broadcastingu. Isto tako, CNN æe vjerojatno preuzeti manjinski udio u toj kompaniji, no zasad je nepoznato o kolikom broju dionica se radi i koliki je iznos amerièka televizijska kuæa spremna ponuditi. Iz perspektive potrošaèa, predstavljena suradnja neæe donijeti ništa novo što veæ ne postoji kod konkurenata MSNBC-a i Yahooa. Kao i kod stranica navedenih tvrtki i CNN.com æe sada osim nacionalnih i meðunarodnih nuditi i lokalne vijesti. |
Meðutim, bogatiji sadržaj omoguæit æe kako CNN-u tako i Internet Broadcastingu podizanje cijene oglašavanja na njihovim stranicama, te pridobivanje novih oglašivaèa. Analitièari istièu važnost lokalnih vijesti, odnosno kompanija koje se ondje reklamiraju. Online oglašavanje lokalnih tvrtki udvostruèilo se u posljednje dvije godine, te su one samo u prošloj godini izdvojile 5,7 milijardi dolara kako bi se njihov logo i poruka našli uz vijesti. Istovremeno, ukupno online oglašavanje poraslo je u navedenom razdoblju 71 posto, podaci su kuæe za istraživanje tržišta eMarketer. Vijesti na internetu jedan su od njegovih najpopularnijih segmenata, pa se bitka triju najveæih igraèa MSNBC-a, Yahooa, i CNN zaoštrava. Tako je prema podacima za travanj, MSNBC-ove vijesti proèitalo 33,1 milijun jedinstvenih amerièkih korisnika, što ovu tvrtku stavlja na vrh liste, gdje drugu poziciju drži Yahoo News koji je takoðer posjetilo gotovo isto toliko Amerikanaca. Obje stranice povezane su s vodeæim internetskim portalima koji im dovode korisnike, što u sluèaju CNN-a nije sluèaj. Stoga se upravo nepovezanost s kljuènim portalima smatra bitnim razlogom zašto CNN-ove online vijesti èita manje ljudi nego MSNBC-ove i Yahooove. Prema podacima Nielsen/Neta, u travnju je CNN.com posjetilo 27,9 milijuna korisnika. U CNN se pak nadaju da æe im skorašnja suradnja sa Internet Broadcastingom poveæati posjeæenost, meðutim, mnogi smatraju da obogaæivanje sadržaja lokalnim vijestima nije korak prema naprijed. "Ljudi ne èitaju CNN-ove vijesti kako bi doznali tko upravlja lokalnom školom. Prioritet CNN mora biti upravo ono u èemu su i dosad bili poznati", smatra Mike Vorhaus, direktor konzultantske kuæe Frank N. Magid Associates. Predsjednik CNN-a Jim Walton istaknuo je da kompanija želi pridobiti korisnike i na lokalnoj razini. Naime, link ove televizijske kuæe bit æe na svakoj Broadcastingovoj stranici ukljuèujuæi ABC iz Bostona, Fox iz San Francisca te CBS sa sjedištem u Seattleu. Sveukupno 70 stranica posjeti 13,9 milijuna jedinstvenih korisnika. CNN æe takoðer na ljeto redizajnirati svoju Web stranicu pa æe tako èitav sadržaj biti besplatan, èime æe se fokusirati na prihode od oglasa, a ne kao dosad od pretplate. Potez CNN samo je korak u nizu kojim televizijske kuæe nastoje novinama preoteti online oglašivaèe. Kako pokazuju podaci tvrtke Borrel Associates, lokalne novine su u prošloj godini generirale 36 posto prihoda od online oglašavanja, dok na televizijske postaje otpada 7 posto. |
Povratak
|
 |
|