![]() |
Arhiva "Iz medija"Uvod u dosadnu TV kampanju10.09.2007.
Razgovor se na kraju protegao na puna dva sata. Povoljna okolnost je što su politièari mogli odmah odgovarati jedan drugome tako da se razvio i dijalog o nekoliko tema (brodogradnja, privatizacija T-HT-a, izvoz) pa su slušatelji donekle mogli razaznati razlike u rješenjima koja se predlažu. Na televizijama s nacionalnom koncesijom, prema postojeæim pravilima, takvih dijaloga gotovo da i neæe biti. Stoga bi njihovi urednici trebali biti pametniji od zakonodavaca. Svim strankama i nezavisnim kandidatima neka daju jednako vrijeme za predstavljanje. Takve, kraæe emisije, mogu iæi u lošijim terminima, a bitno je da se zadovolji zakonski uvjet jednakosti. Televizije se uz to trebaju baciti na organiziranje tematskih emisija, koje formalno neæe spadati u "predizborni program", a u kojima æe sudjelovati relevantni sugovornici iz politike, možda pokoji struènjak, uz pripremljene voditelje. Samo da se izbjegne prazni hod s pitanjima poput "Za što æe se HSS zalagati ako doðe na vlast?", i da se kao u Otvorenom ili Kontraplanu, raspravlja o jednom problemu. To bi predstavnike stranaka natjeralo da otvore karte, pomoglo bi biraèima da donesu odluke, a održalo bi i gledanost o kojoj ovise privatne televizije. Bilo bi nezadovoljnih, na urednike bi se ljutilo ako ne pozovu ovog ili onog, ali to je manja šteta od naèina predstavljanja kakav je propisan, i veæ viðen na ranijim izborima.Predstavljanje na Vernovoj sveèanosti bila je prilika i stranaèkim savjetnicima da poslodavce pokušaju upozoriti na greške u komuniciranju. Polanèecov tip nastupa primjeren je za televiziju, no na "usmenim novinama" u Vernu njegova je pristojnost izgledala kao slabost. Èaèiæeva dinamika i angažiranost u izjavama privlaèila je pažnju. Da nije pretjerao u verbalnoj agresivnosti, moglo bi ga se proglasiti pobjednikom. Na televiziji, meðutim, i njegovi srednji tonovi izgledat æe nervozno, arogantno i odbijati gledaoce. Ostali sudionici bi trebali prostudirati ta dva tipa javnih nastupa i otkriti kako da njihove poruke, prilagoðene svakom tipu medija, doðu do ciljane publike.
|
AKTUALNO
|
|||||