hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Kako do novinara

26.09.2007.

Posljednjih tjedana – zasigurno zbog izborne groznice, a i nekih dogaðaja (nesreæa na Kornatu, urušavanje Kupske ulice u Zagrebu...) – èitatelji žele izravno komunicirati s urednicima pojedinih rubrika, a još èešæe s novinarima.

Žele razgovarati o komentatorskim stavovima, bilo da je rijeè o potpuno suprotnom gledištu ili dodatnom argumentu za novinarski tekst. Dakako, ima i onih koji žele pohvaliti autora, ali, ruku na srce, takvi se teže laæaju telefona ili pisanja. Èitateljski je zahtjev posve razumljiv, ali je isto tako razumljivo da telefonski brojevi svakog pojedinog novinara ne mogu biti objavljeni.

Zato postoji tajništvo redakcije i èitatelj æe uvijek biti spojen na pravu adresu. Ono što svakako može biti objavljeno jest elektronièka adresa (e-mail) rubrike s kojom èitatelj želi komunicirati.

Nije ovdje rijeè o nedodirljivosti novinara, štoviše, novinari rado èuju tuða mišljenja, nego o posve praktiènim razlozima. Novinari su, naime, najmanje na radnom mjestu u redakciji, pri telefonu, a najèešæe na terenu. A e-mail može prièekati i na nj se može odgovoriti kad se ima vremena. 

Kao vaša zastupnica, predlažem da se i dalje javljate meni, telefonom ili mailom. No, da bismo udovoljili vašoj želji, s glavnim urednikom Goranom Ogurliæem dogovorila sam da su za izravno obraæanje urednicima i novinarima najpogodnije e-mail adrese.

One se lako pamte – ime rubrike@vecernji.net (sport@vecernji.net, na primjer, a za koji dan imat æe je i Dogaðaji, EU-svijet i Crna). Novinarske i urednièke adrese su sliène: ime.prezime@vecernji.net.

I usput, dvije novinarske molbe upuæene službama za odnose s javnošæu. Prva: dovoljno je poslati poziv na neki dogaðaj, dobro je provjeriti je li stigao, ali je nepotrebno zvati ili pisati još nekoliko puta s pitanjima poput: Tko æe doæi? Jeste li zaboravili...?

Druga: za one koji nisu proèitali moju kolumnu u kojoj sam opisala kako su ljudi iz jedne agencije radili pritisak na redakciju (vlasnik agencije sutradan se isprièao) – da ne pokušavaju progurati epp-tekst kao novinarsku prièu.

Povratak

AKTUALNO