![]() |
Arhiva "Iz medija"Jesu li "Ratkajevi" savršena reprodukcija ili moderna travestija?25.10.2007.
Profesorica povijesti odjeæe na studiju dizajna Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu, Nina Režek Wilson, u novom broju tjednika Grazia iznijela je niz navodnih nepravilnosti koje gledatelji HTV-a svake veèeri mogu vidjeti u novoj povijesnoj sapunici "Ponos Ratkajevih". Prema njenom mišljenju, gotovo svaki modni segment iz serije nije iz tridesetih godina prošlog stoljeæa, u kojima se odvija radnja sapunice, no stilistica serije smatra kako su optužbe proizašle iz površnog pogleda na seriju. "Pumperice na Ivani Bolanèi potkraj tridesetih godina prošlog stoljeæa mogle su proæi eventualno kod gospode kada su vozila bicikl ili automobil, kovrèe na èelu Mije Begoviæ nisu nosile ni holivudske ljepotice toga doba, prugaste košulje kod Božidara Aliæa na torzu plemenitaša bile su nezamislive, a smeði ruž na usnama Ljubice Joviæ u vrijeme prije Drugog svjetskog rata naprosto se nije nosio", samo su neke od èinjenica koje je prof. Režek iznijela u tjedniku Grazia. Kako tvrdi ugledna profesorica, više nije mogla šutjeti o naèinu na koji se pristupilo kostimografiji u "Ponosu Ratkajevih", i èudi je odnos javne televizije, koja je dosad uvijek pazila na vjerodostojnost kostima u povijesnim filmovima i serijama. "Nemam ništa protiv toga da se kostimografijom bave nekvalificirane osobe, ako znaju što rade i ako se same educiraju kod kompetentnih osoba, iako je pokraj tolikih struènjaka to velika šteta", tvrdi profesorica, misleæi pritom na Mariju Cvitanoviæ, suprugu nogometaša Igora Cvitanoviæa, koja je stilistica "Ponosa Ratkajevih". Marija Cvitanoviæ: Iza optužni stoje zloba, zavist i površnost Iako dosad nije odgovarala na optužbe prof. Režek, Marija Cvitanoviæ odluèila je upravo za Index prekinuti medijsku šutnju, i servirala nam je drugu stranu prièe. "Optužbe su apsurdne! Za ovaj sam projekt angažirala njene najbolje studente, i neugodno sam iznenaðena što ih, skupa sa mnom, tako pljuje u medijima. Seriji smo pristupili vrlo temeljito, svaki odjevni predmet, dodatak i frizura u skladu su s vremenom u kojem se odvija radnja", tvrdi Marija Cvitanoviæ. Prof. Režek okomila se, izmeðu ostalog, i na vojnièke odore u seriji, a Marija Cvitanoviæ o tome kaže: "Uniforme nadzire Franjo Šimek, struènjak za kostime kojeg je profesorica osobno zvala da predaje na fakultetu. I on je, poput mene, zgrožen optužbama koje je profesorica, bez ikakvog uvida u scenarij, iznijela nekoliko puta u medijima". Prema njenim rijeèima, sukob je osobne prirode - profesorici, naime, smeta što je Marija Cvitanoviæ, kao osoba koja nije završila modni dizajn, na èelu ovog opsežnog projekta. "Nijedna stvar nije napravljena bez struène literature. Informacije koje je profesorica iznijela su posve netoène, radi se o zavisti. Ovim joj putem poruèujem da si ubuduæe ne dopusti da ju savladaju mržnja i bijes, te da se detaljnije informira o svemu", rekla nam je stilistica "Ponosa Ratkajevih". Marija Cvitanoviæ detaljno nam je pobila svaku od tvrdnji prof. Režek - na udaru se, primjerice, našla i frizura Mije Begoviæ, za koju stilistica tvrdi da je rijeè o izvornoj frizuri toga doba, a odabrana je u dogovoru s Marijom Bingulom, struènjakinjom za kosu i perike. "Nisam završila dizajn, ali sam angažirala niz struènjaka koji se bave tim povijesnim segmentom serije i njene optužbe smatram potpuno neosnovanima", zakljuèuje. D.K.
|
AKTUALNO
|
|||||