hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Novinama padaju prihodi, televizijama rastu

24.02.2009.

Pojedini analitičari predviđaju da bi se zbog ekonomske krize u 2009. prihodi tiskanih medija od oglašavanja mogli smanjiti za čak 20 posto, dok bi im naklada mogla pasti za 10 posto. No, kako je jučer na konferenciji za tisak kazala Aleksandra Kolarić, regionalna direktorica Korporativnih komunikacija u Deloitteu, od pada prodaje izdavače neće spasiti otkazi radnicima već razvijanje novih poslovnih modela poput prelaska na zajedničke redakcije i dopisništva, pretplatu i ukidanje besplatnih novina.
    Predviđanja kažu da će svake desete novine biti primorane prebaciti se isključivo na internetsko izdanje ili prorijediti periodiku izlaženja, a kriza će posebice pogoditi lokalna izdanja i manje novinske kuće. Što se pak tiče bruto vrijednosti oglašavanja u medijima, predviđa se u najmanju ruku lagano kočenje oglašavanja. U novinama je bruto vrijednost oglašavanja u siječnju 2009. godine bila 52.157.590 kuna naspram 48.741.611 kuna iz siječnja 2008. Recesija zato neće pogoditi televizije, jer kriza pridonosi porastu televizijskog oglašavanja.

S. Pavić

Povratak

AKTUALNO