![]() |
Arhiva "Iz medija"Glavni urednici odgovaraju na prozivku Crkve: Zlo se ne da prešutjeti...07.03.2009.
Komisija Hrvatske biskupske konferencije ustvrdila je ovog tjedna kako su interesi vlasnika medija i oglašivača za bržim i većim profitom stavljeni ispred prava čitatelja na cjelovito, istinito i točno informiranje. U izjavi o stanju u hrvatskim medijima HBK tvrdi kako mediji sve više postaju žrtvom korporativnog novinarstva, kao i svih drugih inačica sprege s kapitalom i politikom. Prema njihovom zaključku, posljedica podređenosti medija tržištu kapitala, rezultirala je “publicitetom zla“. “Publiciranje zla, kao oblik podilaženja najnižim ljudskim porivima, oduvijek je najlakši, ali i najneodgovorniji način privlačenja masa“, poručili su iz HBK, zaključivši i kako je najveći dio prostora u medijima pretvoren u crnu kroniku. “Interesi crkve su oduvijek stavljeni ispred prava ‘vjernika’ i utoliko je Biskupska konferencija zadnja koja bi ikome trebala o ičemu popovati“, kaže Matija Babić, glavni urednik portala Index.hr, komentirajući stavove HBK-a. “Crkve su izvor zla od kad je čovječanstva i njihovu ‘borbu za opće dobro’ doživljavam kao i borbu McDonaldsa za zdravu ishranu. Za manje od pedesetak godina nitko ih pametan neće shvaćati ozbiljno. Eto, mi smo malo ispred vremena pa ih ne doživljavamo već sada“, zaključuje Babić. Publicitet zlaKako, pak, smatra Boris Trupčević, glavni urednik dnevnika 24sata, HBK se površno uhvatila ozbiljne teme. „Kada govore o “publicitetu zla“, zar je sve slučajeve zla trebalo sakriti?“, pita se Trupčević. “Mediji su oduvijek bili ogledalo društva i svijeta oko nas, a stalno ih optuživati za sve loše što se događa je apsurdno i neozbiljno“, ističe glavni urednik, dodajući kako se ubijanjem glasnika ne rješava niti jedan problem. “Sa žaljenjem mogu primijetiti da je HBK upotrijebila metodu generalizacije, rekavši da su svi mediji isti. Tu bismo mogli povući analogiju i upitati treba li onda generalizirati Crkvu u svim stravičnim slučajevima pedofilije koji su potresli religijski život? Ja mislim da ne treba“, naglašava Trupčević. Glavna urednica Informativnog programa Nove TV Iva Gačić kaže kako Biskupska konferencija ima pravo iznositi svoje viđenje medija i davati mišljenje. No, tvrdi i da Nova TV u svom Informativnom programu daje “informacije i sliku Hrvatske upravo onakvu kakva ona jest“. Da mediji savjesno obavljaju posao i ispunjavaju svoju ulogu u društvu, smatra, pak, glavni urednik Informativnog programa RTL-a Ivan Lovreček. “Prošlo je vrijeme kad su novinari bili samo prenositelji informacija, oni skreću pozornost i ukazuju na probleme u društvu“, drži Lovreček. Ističe kako svatko ima pravo na izražavanje mišljenje, no konačni sud, kaže, ionako donose gledatelji ili, pak, čitatelji. “Oni očito smatraju da je ono što mediji pišu ili emitiraju zanimljivo“, zaključuje Lovreček, dodajući kako smo “na pravom putu da postanemo zemlja sa medijima koji funkcioniraju po zapadnim kriterijima“.
|
AKTUALNO
|
|||||