hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Dnevne novine su najutjecajniji medij

23.05.2009.

Tiskani mediji imaju sjajnu budućnost u suživotu s internetskim portalima jer zajedno zadovoljavaju sve potrebe čitatelja budući da prvi nude teme i sadržaj, a drugi servise i blic informacije. Rekao je to Klaus Schweighofer, član Uprave Styrije na predavanju održanom u sklopu 17. festivala tržišnih komunikacija FESTO 2009.

- Tiskani mediji, odnosno dnevne novine, nezamjenjivi su jer je iskustvo pokazalo da ostali mediji upravo njih koriste kao izvore informacija. Nema vijesti bez novina - rekao je Schweighofer.

Od svih medija upravo dnevne novine imaju najveći utjecaj jer se čitaju ujutro, dakle u vrijeme aktivnosti i donošenja odluka, dok se televizija gleda uvečer u opuštenom i pasivnom raspoloženju.

Poruka živi cijeli dan

I za oglašivače su novine bolji izbor jer njihova poruka “traje” cijeli dan, a ne samo par sekundi ili minutu. Osim toga novinska reklama ne iritira čitatelje kao televizijska koju se u pravilu koristi za predah od gledanja programa i udaljavanje od ekrana.

Korisnici svoje povjerenje poklanjaju upravo novinama. Krizu velikih američkih novina pripisuje inertnosti odnosno izostanku inovacija jer se image vodećih tiskanih medija nije mijenjao dvadeset pa i trideset godina.

Tri scenarija

Govoreći o budućnosti medija, Schweighofer je predvidio tri scenarija. Prvi bi bio sličan američkom i najbliži propasti, a posljedica je izvlačenja profita iz izdavaštva. Model opstanka je spajanje različitih medija, koji je kod nas već zaživio. Treći su hibridni modeli odnosno besplatno dijeljenje novina.

Tantijemi

Najveći problem s kojim se susreću izdavači je pitanje autorskih prava. Jedna od mogućnosti je rješenje slično onom u glazbenoj industriji, gdje se autorima isplaćuju tantijemi za svaku izvedbu.

Povratak

AKTUALNO