|
Arhiva "Iz medija"
Propadaju li papirnate dnevne novine? Nipošto! 29.05.2009.
Katastrofične najave o smrti dnevnog tiska nisu bazirane na činjenicama. Tvrdnje da su portali progutali papirnate dnevne novine potpuno su ishitrene. Čitači novina u svijetu brojniji su za 41 posto nego publika web izdanja. Globalna financijska kriza mjestimično je smanjila tiraže, a zarade od marketinga pale su na globalnoj razini ukupno za pet posto, ali pad nije ništa teži i strašniji nego u drugim industrijama. Pomodnom trendu prognoza o sigurnom kraju novina na papiru ovim se tvrdnjama suprotstavio predsjednik Svjetske novinske organizacije (WAN) Gavin O'Reilly, koji je priče o općem potopu klasičnog tiska ironično nazvao »novim sportom« koji upražnjavaju slabo informirani i površni analitičari. Situacija »i-i« U Barceloni upravo traju dvije svjetske konferencije – Snaga tiska i Konferencija novinskih oglašivača – na kojima sudjeluju medijski stručnjaci, stratezi i praktičari iz 59 zemalja. Na otvaranju tog medijskog događaja O'Railly je iznio dio podataka iz velikog godišnjeg istraživanja WAN-a koje će biti objavljeno u lipnju, a iz kojih se vidi da krize u novinama ima, ali da je ona u mnogo većoj mjeri rezultat nesnalaženja u novom digitalnom medijskom dobu i trenutne besparice, a da se znatno manje može pripisati navodnom odustajanju čitatelja od dnevnih novina. Ljudi koji redovito kupuju dnevne novine danas istodobno prate i internet izdanja, rekao je O'Railly. Situacija, dakle, uglavnom nije »ili-ili«, nego »i-i«. Istraživanje u SAD-u pokazalo je da 52 posto ljudi koji se informiraju na internet izdanjima svaki da čita i dnevne novine, 81 posto čita novine nekoliko puta tjedno, a 35 posto dnevno provodi više vremena s novinama nego na web-u. Marieke van der Donk iz Nizozemske, zaposlena u odjelu za medije PricewaterhouseCoopersa, prenijela je rezultate istraživanja provedenog na 4.900 konzumenata medija. Suprotno mračnim pretskazanjima o sigurnoj propasti tiskanih novina, ono pokazuje da je njihova financijska budućnost i dalje optimistična. Iako je oglašivački potencijal internet izdanja golem, kaže Donk, tiskane novine ostaju najveći izvor prihoda od oglašavanja za izdavačke kompanije i »tako će ostati do daljnjega«. Mudrost izdavača Mikael Pentikainen, predsjednik uprave finskog medijskog koncerna Sanoma News, upozorava da su tradicionalne novine bolje za obradu informacija o politici i kulturi, za intervjue, mišljenja eksperata, složene analize vijesti i tekstove u kojima se tumače uzroci i pozadina događaja. S druge strane, internet izdanja podesnija su za udarne vijesti, sportske rezultate, vijesti iz područja zabave i financija. Mudrost izdavača je kombinirati jedno i drugo. Prodaja dnevnih novina u svijetu porasla je u godinu dana za 1,3 posto. Skoro dvije milijarde ljudi svakog dana čitaju dnevne novine. Istina, prodane tiraže novina u SAD-u i Europi su pale, pa rast u ukupnim podacima kompenzira rast u Kini, Indiji, Južnoj Americi i Africi. No pad prodaje od 3,7 posto i 2,5 posto u SAD-u i Europi nije tako ozbiljan kako ga se želi prikazati.
Povratak
|
 |
|