hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Mladima besplatna pretplata na novine

19.06.2009.

PARIZ – Nastojeći pomoći francuskim novinama u novčanim teškoćama, francuska je vlada mladima u dobi od 18 do 24 godine ponudila besplatnu jednogodišnju pretplatu na njihove najdraže dnevne listove ili tabloide, izvijestio je Le Figaro u četvrtak.
    »Sindikati predviđaju da će se tom akcijom ostvariti 200.000 pretplata, s potencijalom da se dopre do čak 750.000 mladih«, rekla je ministrica kulture Christine Albanel. Mjera će vladu stajati oko pet milijuna eura na godinu.
    Projekt je dio mjera koje je predložio predsjednik Nicolas Sarkozy za pomoć francuskim novinama. Vlada je za cijeli paket pomoći namijenila 200 milijuna eura. Polovica te svote već je potrošena, rekla je Albanel. Nakon inicijative francuskog predsjednika Nicolasa Sarkozyja u siječnju da će Francuska svim 18-godišnjacima za rođendan nuditi besplatan primjerak dnevnog lista po njihovom izboru, dnevni listovi su se složili da će osigurati besplatne primjerke, dok će država podmiriti njihovu dostavu u tisuće domova, objasnio je Sarkozy.
    Država je povećala svoju državnu potporu dnevnim listovima i časopisima s osam na 70 milijuna eura, a dodatno će potrošiti još 20 milijuna za svoje oglase u novinama. Kada mladi ljudi dobiju novine u školi i počnu ih čitati, u njima nađu mnoge zanimljive stvari, vjeruje Herve Barbot, marketinški menadžer u Ouest-Franceu. »Mnogi mladi ljudi nemaju novine kod kuće, pa ih ne mogu čitati ni da žele. Zbog toga mi naše novine dijelimo besplatno školama i sveučilištima, objasnio je Barbot koji radi za najveći regionalni dnevni list u Francuskoj.
    Ouest-France ima nakladu od oko 800.000 primjeraka – dvostruko više nego Le Monde. »Nakon dvije godine od besplatnog dijeljenja novina školama vidimo da se ništa ne baca. Djeca ih uzimaju i čitaju«, rekao je Barbot. No, hoće li besplatno dijeljenje novina natjerati mlade čitatelje da ih počnu kupovati? »To je druga stvar. Mladi su ljudi naučeni na besplatne informacije. No, testirali smo pretplatu za mlade ljude i imamo dobre rezultate, odgovorio je Barbot. Ouest-France je ponudio čitateljima u dobi od 18 do 24 godine da se pretplate na list jednom tjedno cijelu godinu i nakon tog razdoblja mogu nastaviti s pretplatom, ali i plaćanjem. »Odaziv je oko 15 posto, što je dobar rezultat za kampanju.« (Hina/dpa)

Povratak

AKTUALNO