hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Tjednik Vrime u lovu i na čitatelje iz Rijeke i Zagreba

02.03.2010.

Prvi broj regionalnog dalmatinskog tjednika Vrime ugledao je svjetlost dana 19. veljače i tiskan je u 30 tisuća primjeraka, no pokretači lista i suvlasnici, među kojima je najveći splitski poduzetnik Vicenco Blagaić, vjeruju da će takav medijski projekt opstati na tržištu usprkos gospodarskoj krizi koja nije zaobišla niti hrvatske medije.
   
Neovisan od politike

»Vjerujem u uspjeh svakog projekta u koji krenem. Kriza ima svoje prednosti i mane, ali ja sam, kao samo jedan od suvlasnika, optimist u pogledu budućnosti ovog tjednika«, kazao nam je Blagaić.
    Direktor Vrimena Tihomil Rađa, inače suvlasnik tvrtke SEM 1986, kazao je kako mjesečni troškovi tjednika iznose između 600 i 650 tisuća kuna. Prvi broj koštao je i nešto više, prvenstveno zbog marketinga, no prednost vidi upravo u vlasničkoj strukturi koja je garancija da će novi tjednik biti neovisan od političkih i ostalih lobija koji u značajnoj mjeri kreiraju medijski prostor u Hrvatskoj.
    »U vlasničkoj strukturi lista, uz Blagaića i mene, sudjeluju novinari i urednici. Jako je važno da oni kojistvaraju novine dožive kao svoj i aktivno sudjeluju u njegovu razvoju jer je to odgovornost. Kriza nas je naučila kako se ponašati, pa smo startali s projektom koji neće biti skup i koji je tržištu potreban. Naime, nacionalni tjednici događaje iz Dalmacije svode na razinu vijesti. U toj činjenici pronašli smo tržišnu nišu i odlučili je iskoristiti i osvojiti«, istaknuo je Rađa i dodao kako je redakcija za sada mala, no u planu je njeno širenje sukladno potrebama tržišta i ehu na koji tjednik nailazi.
    Cilj regionalnog dalmatinskog tjednika koji bi prvenstveno pokrivao tržište sa više od 850 tisuća ljudi u četiri dalmatinske županije, prema riječima glavnog urednika Mate Prlića, jest napraviti dobre novine koje će se baviti životnim temama i onima od kojih ovisi sudbina ljudi koji žive na ovom području.
   
I u trgovačkim lancima

»Obrađivat ćemo teme isključivo iz Dalmacije, a od nacionalnih samo one koje se reflektiraju na ovu regiju. Nismo samo gospodarski, politički ili sportski tjednik, već će u Vrimenu biti svega pomalo i za svakog ponešto, ali žutila sigurno neće biti. Poštenim i profesionalnim pristupom zasigurno ćemo zadobiti i čitatelje izvan Dalmacije, prvenstveno mislimo na žitelje Zagreba, Rijeke i ostalih većih gradova. Veselimo se mogućnosti da damo vjetar u leđa dobroj poduzetničkoj ideji, ali želimo i ukazati na loše zakone koji koče razvoj Dalmacije te upozoriti na kriminal u poduzećima i državnim institucijama«, pojasnio je Prlić.
    Prvi broj tjednika Vrime prodavan je samo na kioscima Tiska i Slobodne Dalmacije što Rađa smatra nedovoljnim. Naime, kako je pojasnio, idući brojevi trebali bi se prodavati u velikim trgovačkim lancima, a cilj je doprijeti i do malih kvartovskih dućana jer ljudi najčešće kupuju novine ujutro uz kruh.

Vicenco Blagaić - investitor u nekretnine i nautički sajam
   
    Za Vicenca Blagaića prvi put se čulo kada je 2001. godine, kao dvadesetogodišnjak, producirao nezapaženi film Posljednja volja, akcijsku komediju s Goranom Višnjićem i Angelicom Bridget. Nakon tog neuspjeha bacio se u biznis. Njegova tvrtka Profectus svake godine u splitskoj gradskoj luci organizira Croatia Boat Show za kojega se u javnosti često postavljalo pitanje pogoduje li mu Grad Split cijenom najma golemog prostora luke i dijela Rive. Posljednjih godina posao organizacije nautičkog sajma proširio je i na Kotor.
    Budući da se bavi i nekretninama, prošle godine dovodilo ga se u vezu s kupnjom zemljišta po vrlo niskim cijenama u blizini planirane gradnje Pelješkog mosta, odnosno na području gdje autocesta Pelješca prelazi na kopno, a sve uz pomoć Konstruktora i IGH. Na tom području od oko milijun kvadrata najavljivao je gradnju turističkih objekata po uzoru na one u Dubaiju prema projektu nazvanom Hrvatski san (slične je grandiozne projekte imao i na Čiovu i Šolti).
    Blagaić nikada nije bio politički aktivan, ali je uvijek imao političke veze i kontakte. Jedini konkretan angažman bilo je svojevremeno priključenje danas ugasloj poduzetničkoj Listi Veloga Mista, koja se opasno zaratila s tadašnjim poduzetnikom Željkom Kerumom. Izbornu večer na parlamentarnim izborima 2007. proveo je u Županijskoj organizaciji HDZ-a.

Povratak

AKTUALNO