hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Hina – novi slučaj buđenja profesionalizma ili put u propast

26.08.2010.

Hina je pred prekretnicom. Ili će dobiti šefa koji će povećanjem prihoda opravdati postojanje, ili će i dalje gomilati
gubitke.

Ako ima ikakve koristi od krize te od zaokreta koji je donio dolazak Jadranke Kosor u premijersku fotelju, to su vrlo jasni
znaci da su se zaposlenici raznih državnih službi vrlo ozbiljno trgnuli te da zahtijevaju mnogo višu razinu profesionalnosti
vođenja institucija u kojima rade.

Tako, primjerice, do medija dolaze dramatični i simpatični apeli novinara Hine koji su zabrinuti poslovnom stagnacijom te
državne agencije, odnosno gubitkom ugovora s ključnim korisnicima te, posljedično, padom prihoda i rastom gubitaka. Počevši od teze da su samo u prvom kvartalu prihodi njihove agencije pali za trećinu te da sadašnja uprava planira daljnji
rast ukupnih godišnjih gubitaka (na razinu od oko 4,7 milijuna kuna u 2010.), zaposlenici te državne agencije na adrese
državnih institucija te u medijski prostor počeli su puštati vrlo suptilne analize poslovnih propusta. Zaključili su tako
kako više nema opravdanaja za zastoj u modernizaciji Hinine web stranice te za milijunske troškove upitnog projekta
preglednika tiska na webu. I neupućenima je jasno da razina Hininih usluga nije pratila agresivnu brzinu modernizacije svih
ostalih medija, a isto se to može reći i za održavanje očito neodrživog postojećeg modela.

Predviđeni gubici Hine još ne zvuče zastrašujuće, ali je kumulativni trošak te državne agencije u samo desetak godina,
blago rečeno, impresivan, a uz aktualni rast gubitaka mogao bi postati katastrofalan.

Zaposlenici, naravno, ne vide rješenje u planiranom otpuštanju gotovo četvrtine zaposlenih jer se boje srozavanja razine
usluge. Pravi je problem u tome hoće li se upravno vijeće Hine držati principijelnih kriterija u izboru novog ravnatelja te
medijske kuće. Naime, upućenima je jasno da se i unutar same Hine može naći vrsnih i vrijednih profesionalaca koji bi svojim
programima mogli povećati prihode do razine koja će i dalje opravdavati državno subvencioniranje inače tržišne agencijske
djelatnosti. Među favoritima zaposlenika vrti se, primjerice, i ime dugogodišnjeg hinaša Nenada Bacha.

Piše: Gojko Drljača

Povratak

AKTUALNO