hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

'Sačuvaj me Bože domoljublja HDZ-a i liberalizma SDP-a'

03.12.2010.

24 sata

Trojica SDSS-ovaca i laburist Dragutin Lesar bili su protiv izmjena Zakona o HRT-u kojim se vrijeme za reklame smanjuje na 9 minuta po satu i četiri u prime-timeu

Sabor je izmijenio Zakon o HRT-u, kojim se između ostalog regulira trajanje reklama i visina pristojbe. Za Zakon je glasalo 88 zastupnika, sedmero je bilo suzdržano, a protiv su bila trojica SDSS-ovaca, inače koalicijski partneri HDZ-a te laburist Dragutin Lesar.

Javnoj televiziji ograničeno je vrijeme za reklame na 9 minuta po satu, s iznimkom udarnog termina od 18 do 22 sata kad se to vrijeme skraćuje na 4. No, HRT je dobio godinu dana prijelaznog razdoblja u kojem u udarnom terminu može emitirati 6 minuta reklama po satu, dok su im na specijaliziranim programima reklame zabranjene.

HDZ je povukao amandman kojim je predlagao da javnoj televiziji i nakon prijelaznog razdoblja omogući šest minuta reklama u prime timeu. Predsjednik Kluba HDZ-a Andrija Hebrang pojasnio je da je razlog tome što je SDP odustao od dogovora.

Pupovac: Put do uništenja javnog servisa
Koaliciji partner SDSS bio je protiv zakona jer nisu prihvaćeni njihovi amandmani, kojim su tražili da se mišljenje urednika i novinara pri izboru glavnog urednika uzima kao obvezujuće, a ne savjetodavno kao do sada. No, Milorad Pupovac ističe da to nije jedni razlog. Velikom greškom smatra odredbu kojom se javnoj televiziji nakon godine dana prijelaznog razdoblja, reklame u udarnom terminu ograničavaju na samo četiri minute. Ističe da se time javna televizija stavlja u neravnopravan položaj u odnosu na komercijalne televizije te da je to put uništavanja javnog servisa.

 To je papinstvo veće od pape i ne znam gdje će to stati. Mislio sam da će HDZ i SDP doći do nekog dogovora ali sad samo mogu kazati, parafrazirajući Krležu, 'sačuvaj me Bože HDZ-ovog domoljublja i SDP-ovog liberalizma' - rekao je Pupovac.

Smatra da se iza svega stoje pritisci što je kaže, zabrinjavajuće. Za Zorana Milanović (SDP) odredba o ograničavanju reklama je kompromisno i razumno rješenje.

 Na tržištu mora biti mjesta za sve, malo više za one koji žive samo od tržišta i samo od komercijalnih prihoda. HRT je nacionalna institucija, njihove prihode na osnovu pristojbe jamčimo i oni ne dolaze u pitanje. HRT se mora mijenjati - rekao je.

Laburist Lesar u cijeloj priči vidi trgovinu

Trgovci su toliko trgovali posljednjih dana da su se pretrgovali. Smanjenjem minutaže za reklame HDZ je uz pomoć SDP-a
javnoj televiziji na godišnjoj razini odnio oko 100 milijuna kuna. Sram ih bilo - izjavio je Lesar.

Piše: Snježana Krnetić

 

 

Povratak

AKTUALNO