hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Reality iz školskih klupa omiljen Hloverkin projekt

15.12.2010.

ZAGREB Osim što indijskom sapunicom kani udariti na turske uspješnice RTL-a i Nove TV, Hrvatska televizija u veljači kani »udariti« i na reality show konkurencije, ali ne klasičnim realityjem već dokumentarno, edukativno zabavnim formatom radnog naslova »Generacija 2011.«.

Švedski je to televizijski format, emitirana prvi put 2008. godine, da bi zatim bio uspješno realiziran i u Belgiji, Finskoj, Njemačkoj i Norveškoj. U Švedskoj ga je iniciralo tamošnje Ministarstvo da bi serijal doveo do velikih promjena u tamošnjem školskom sustavu. Ovdje je inicijativa krenula s javne televizije, a Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa dalo je suglasnost i potporu.
Serijal donosi 16 epizoda u trajanju od jednog školskog sata edukacijskog karaktera. U švedskoj varijanti formiran je razred s učenicima srednje škole lošijih ocjena i vladanja, koji se, uz stalno praćenje televizijskih kamera i angažman odabranih profesora, tijekom serije transformirao u jedan od najboljih.
Srednjoškolci pred kamerama

U hrvatskoj inačici odabrat će se razred srednjoškolaca, učenika četvrtog razreda željnih uspjeha koji koji bi se na dopunskoj nastavi pripremali za državnu maturu. Odabrani učenici pratili bi se svakodnevno. Snimala bi se nastava i događanja u školskim klupama, u hodnicima, dvorištu, baš kao što bi se najzanimljiviji učenici pratili u privatnim odnosima, ljubavnim vezama, problemima, odnosu s roditeljima. Sukus svih tjednih zbivanja gledateljstvu bi se servirao u udarnom terminu krajem tjedna za 45-minutne epizode.

– To mi je najdraži projekt koji smo otvorili ovu godinu. To je format i za djecu, roditelje, nastavnike, cijelu obitelj kroz koji se pokazuje i u punoj mjeri ispunjava prava funkcija i uloga javnog servisa. To je prava afirmacija škole i znanja, pa još uz zabavu, kazala nam je jučer vezano za ovaj projekt v.d. direktorica programa HTV-a Hloverka Novak Srzić.
Pretvori dvojku u peticu

Serijal čiji je slogan »pretvori dvojku u peticu« radit će se u koprodukciji HTV-a i Adrenalin produkcije. Kako nam reče urednica programa za djecu i mladež Gordana Mrđen, ono što slijedi je audicija kako za učenike, tako i za profesore koji će odabranim đacima pomoći da se spreme za državnu maturu. Na dopunskoj nastavi učit će se matematika, hrvatski jezik, strani jezik i izborni predmet.
S HTV-a posebice naglašavaju kako se ni u kom slučaju ne radi o realityju, pogotovo ne onom tipa Big Brother. U pitanju je, opetuju, edukacija i zabava, format koji je 2009. nominiran i za prestižnu televizijsku nagradu Rose d'Or. Na HTV-u stoga ne sumnjaju da će ovaj švedski format prilagođen našim uvjetima imati u startu zavidnu prođu. Da je  tajming pogođen, svjedoče i podaci po kojima više od 20 posto hrvatskih 15-godišnjaka ne zadovoljava ni osnovnu razinu čitalačke, matematičke i prirodoslovne pismenosti.

Povratak

AKTUALNO