hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Čitanje novina na iPadu – opada

12.01.2011.

Iako se mislilo kako će dolaskom iPada doći do revolucionarnog zaokreta i u novinskoj industriji, revolucije nema.

Unatoč tome što su u svijetu prodani milijuni iPadova i prodaja raste, broj prodanih digitalnih izdanja novina prilagođenih iPadu i iPhoneu kontinuirano opada. Prije pola godine neki su magazini, dostupni na iPadu, prodani u stotinama tisuća primjeraka, no prema američkom Zavodu za reviziju naklada, prodaja digitalnih magazina na kraju 2010. godine snažno je počela opadati, dok neki poput Peoplea ili New Yorkera statistiku prodaje digitalnih izdanja uopće nisu niti prijavile Zavodu. Vanity fair je sa 10,5 tisuća prodanih, pao na 8,7 tisuća primjeraka, a Men’s Health za 30 posto. Čak je magazin Wired sa 100.000 prodanih primjeraka u lipnju pao na svega dvadesetak tisuća u studenom. Zašto se to dogodilo? Problem je u cijeni digitalnih novina koja je ponekad skuplja od novina u tiskanom izdanju a kupci su navikli su na velike popuste za kupovanje preko interneta. Osim toga, čitatelji su još uvijek okrenuti tradicionalnom čitanju novina na papiru.

No, Apple i dalje radi na digitalnom kiosku na kojem će se novine prodavati preko pretplate što do sada nije bio slučaj. Naime, Apple ne prodaje pretplate, već pruža mogućnost kupnje časopisa i novina po pojedinom izdanju, što čitateljima daje mogućnost da izaberu koje novine koji dan žele čitati, ali ne odgovara izdavačima. Izdavači će time imat manje podataka o svojim čitateljima pa će im biti teže privući oglašivače, a plaćaju i 30 postotnu naknadu Appleu. I dok u svijetu prodaja digitalnih novina za iPad opada, u Hrvatskoj one niti ne postoje, što ni ne čudi s obzirom da u Hrvatskoj iPad ni ne prodaje.

Povratak

AKTUALNO