![]() |
Arhiva "Iz medija"Vjerodostojnost je temelj djelovanja medija19.01.2011.
Mnoga istraživanja pokazuju da ljudi sve manje vjeruju medijima. Samo četvrtina građana vjeruje da vlade, ustanove, poduzeća i organizacije svoj auditorij, zaposlenike i javnost, zaista otvoreno obavještavaju o pravom stanju stvari i događaja. Ne treba stoga čuditi što se i na novinarskim skupovima sve češće razgovara na temu »Mediji i demokracija – profesionalni standardi i obrazovanje novinara«. Gotovo su uvijek i zaključci takvih skupova jedinstveni: stalno se naglašava kako samo kvaliteta, odgovornost i vjerodostojnost mogu očuvati pozicije povjerenja u medije kod čitateljstva, gledateljstva i slušateljstva. Iz te, ali i drugih studija i analiza na zadanu tematiku, proizlazi da vjerodostojnost u komunikaciji prerasta u veoma značajan element uređivačke, poslovne (i svake druge) politike i, u konačnici, prerasta u meritoran faktor uspješnosti medija. Zašto je uopće potrebno pobliže definiranje toga pojma koji je naoko potpuno jasan? Pokazalo se da je vjerodostojnost ipak pojam s mnogo lica i naličja. U stručnoj literaturi često se spominje i ističe. Konkretno, uspostavljanje i izgradnja trajnijih, stabilnijih odnosa između novinara i glasnogovornika ili PR-agencija podjednako je važno kao što je važno uspostavljanje povjerenja između tvrtke, radnika, potrošača i ulagača. Dugoročna interaktivna komunikacija osigurava manevarski prostor djelovanja, a vjerodostojnost predstavlja značajan temelj za međuljudsku komunikaciju. Konačno, upravo na vjerodostojnosti nastaju daljnje veze poput dobre volje, povjerenja i stabilnih odnosa. Temelji vjerodostojnosti su: transparentnost, istinitost i autentičnost, a pritom transparentnost igra odlučujuću ulogu. Transparentna i otvorena komunikacija pridonosi trajnijoj vjerodostojnosti medija. Autentičnost odražava način i oblik komunikacije. Kako se prenose informacije i poruke? Uz već spomenuta tri stupa vjerodostojnosti, dva elementa iznimno su važna. To su usuglašenost riječi i djela i konzistentnost poruka. Istodobno, konzistentnost u porukama značajno pridonosi porastu vjerodostojnosti i povjerenja. Kontinuitet stvara temelj za stabilnost odnosa, povjerenja i međusobnog poštovanja. Otvorena komunikacija može samo povećavati stupanj povjerenja i vjerodostojnosti. S druge strane, gdje ne postoji međusobno povjerenje i vjerodostojnost postoji realna opasnost da u komunikacijama dolazi do praznina koje se nikada više ne ispunjavaju. Ukratko, sadržaj cijele studije svodi se na sljedeće: Vjerodostojnost je temelj i cilj svake komunikacije. To su postulati rada u medijima kojima se mnogi radnici i sami mediji na neki način moraju vratiti. Pritom valja istaknuti da je ipak najveće priznanje koje neki novinar može steći u svojoj sredini ono da mu publika zaista vjeruje. Autor je novinar
|
AKTUALNO
|
|||||