![]() |
Arhiva "Iz medija"Novine izlaze iz krize01.02.2011.
RIJEKA Nakon dvogodišnjeg pada, čitanost dnevnih novina u Sloveniji ponovno je u porastu, i to za pet posto u 2010. godini u odnosu na godinu ranije. Istraživanje je provela Slovenska oglašivačka zbornica i društvo Valicon, koji su utvrdili kako su se negativni trendovi umirili prije godinu dana, dok se prije otprilike pola godine dogodio preokret. Od tada, čitanost novina je u porastu. Ugledni novinar i bivši predsjednik Udruge novinskih izdavača Ante Gavranović tvrdi da je čitanost novina u porastu i u Hrvatskoj, iako se to još »ne vidi i na nakladama novina«. »Iako je novinsko tržište osiromašeno, ljudi i dalje žele čitati novine«, tvrdi Gavranović. Prema njegovim riječima, istraživanja u Hrvatskoj pokazuju da se prodana naklada dnevnih novina kreće oko 450 do 500 tisuća prodanih primjeraka dnevno, a računa se da svaki primjerak novina pročitaju najmanje tri osobe. U Hrvatskoj nema preciznih podataka o nakladama dnevnih novina, jer su podaci što ih izdavači dostavljaju Gospodarskoj komori proizvoljni i ne podliježu nikakvoj provjeri. Međutim, Gavranović tvrdi da je stabilizacija novinskog tržišta svjetski trend. To potvrđuju i podaci o rastu oglašavanja. Nakon velikog pada 2009. godine, 2010. bilježi se rast od 4,6 posto, a predviđa se da će već 2012. fond koji će biti namijenjen oglašavanju biti ravan onome iz 2008. godine, kada je bio rekordan. U Hrvatskoj je 2009. zabilježen snažan pad naklada, ali i pad oglašavanja, pa je tako u sve medije za oglašavanje investirano 17 posto manje nego 2008. godine. Najveći pad oglašavanja zabilježili su upravo tiskani mediji, u koje je u 2009. uloženo 22 posto manje nego u 2008. godini. »Nakon šoka i velikog pada, i novinske se naklade stabiliziraju«, kaže Gavranović potvrđujući kako se može govoriti da je novinsko izdavaštvo na putu izlaska iz krize. »Novinski sektor ponovno se vraća u igru kao veliki igrač«, optimističan je Gavranović. Unatoč padu naklada, čitanost novina je u porastu. Dakle, daleko od toga da je tisak mrtav. U Sloveniji porast čitanosti novina također objašnjavaju krizom. Gospodarska i socijalna situacija nagnala je ljude da više vremena provode kod kuće, a više je i nezaposlenosti, što znači da ljudi imaju više vremena i za čitanje novina.
|
AKTUALNO
|
|||||