![]() |
Arhiva "Iz medija"Tempiranje priča urednička je vještina29.06.2011.
Malo je zbrčkano bilo prošlih desetak dana i što se događaja, a onda i medija tiče. Unatoč praznicima, događaja napretek. Jedan je zasjenio drugi, svi važni, a neki i vrijedni. Redovito smo ih pratili na radiju, televiziji i portalima, a napreskokce u novinama. Izlazile su kao trobroji i dvobroji, istina, nijedan događaj, barem u Večernjaku, nije zanemaren, no je li svaki dobio odgovarajući prostor, o tome možemo razgovarati. To je već stvar interesa. Neki se događaji mogu predvidjeti pa onda i planirati način novinarske obrade. Urednicima i novinarima nije nikakva mudrost pratiti izbore, recimo. Svake su četiri godine, imaju svoj scenarij, a redakcije znaju što treba raditi. Prije samih izbora trust redakcijskih mozgova smišlja samo kako rutini dodati nešto novo, kako biti drukčiji od drugih i kako biti zanimljiviji čitateljima. Čitatelji već barem godinu dana s vremena na vrijeme, a posljednjih dana znatno češće, traže odgovore na posve jednostavna pitanja u vezi s hrvatskim ulaskom u EU. Završetak pregovora seli nas s načelne razine razgovora na konkretne teme. Čitam da je sam ministar Jandroković ovih dana sudjelovao u kreiranju 50-ak TV spotova kojima je Ministarstvo vanjskih poslova (zakasnjelo) počelo objašnjavati što nas čeka u EU. Vidjeli smo već neke od njih i jasna je njihova svrha – razbiti predrasude. I to je tek pedesetak odgovora, a što je s drugima? Dobar je trenutak da urednički timovi sjednu i postave si dva pitanja: prvo, koje teme mi želimo obrađivati sljedećih tjedana i mjeseci; drugo, što pretpostavljamo koje bi teme naši čitatelji rado čitali? Drugo je pitanje teže, a odgovor treba potražiti u kombinaciji poznatih podataka i mašte. Do tih podataka, u našem slučaju konkretnih čitateljskih pitanja, nije teško doći pozivom na suradnju izravnim telefonskim kontaktom ili preko weba. Čini mi se da čitatelji jedva čekaju. Piše: Ružica Cigler
|
AKTUALNO
|
|||||