|
Arhiva "Iz medija"
Novac Hrvatskih pošta pojest će EPH 29.07.2011.
Novosti
Kakva je razlika između “Jutarnjeg lista”, “Vjesnika” i “Objektiva”? Naizgled velika. Dok je ovaj prvi privatni projekt najvećeg medijskog mogula u Hrvatskoj Ninoslava Pavića, “Vjesnik” preživljava isključivo zahvaljujući proračunskim jaslama, a “Objektiv” je dvotjednik koji je pokrenuo Mladen Dragičević, u javnosti poznatiji kao odvjetnik Miroslava Kutle.
“Jutarnji” ovisi o stanju na tržištu. “Vjesnik” je nešto drugo. Broj prodanih primjeraka je zanemariv, kao i broj oglasa. Tek tu i tamo poneka od državnih tvrtki objavi kakav natječaj.
Farsični natječaj
Zato ne treba čuditi što je Pavić u već prežvakanom intervju portalu Tjedno kazao:
- Mislim da Vlada ne bi smjela financirati “Vjesnik”. Posljednjih godina na subvenciju “Vjesnika” utrošeno je 780 milijuna kuna. Za nas je to nelojalna konkurencija. Sve to medijima koji žive od tržišta zadaje ozbiljne probleme. Kod nas u EPH-u nema torbi s crnim novcem, nema državnih subvencija. Živimo od prodaje oglasa i od onoga na kiosku.
Prije petnaestak dana, Hrvatska pošta, državna kompanija koja je do prije nekoliko godina imala monopol na pružanje poštanskih usluga, objavila je natječaj o zakupu oglasnog prostora u izdanjima Europapress holdinga i to na 1,26 milijuna kuna. Premda formalan, natječaj je morao biti raspisan. Teško je za očekivati da Hrvatskoj pošti netko drugi proda prostor u novinskim izdanjima EPH-a osim samog EPH-a, odnosno njihove marketinške kuće. Tako je u natječaju kao “gospodarski subjekt s kojim se namjerava pregovarati” navedena tvrtka “4 Media EPH d.o.o.” sa sjedištem na adresi Koranska 2, gdje je smješten i EPH.
Odgovor iz HP-a o ovom neobičnom marketinškom potezu čekali smo deset dana i nismo ga dobili do zaključenja ovog broja “Novosti”. Nismo dobili ni odgovor na pitanje zašto je Hrvatska pošta svojih 100.000 kuna, također za oglašavanje, odlučila potrošiti u marginalnom dvotjedniku “Objektiv”.
Naime, otprilike u isto vrijeme kad i natječaj za oglašavanje u EPH-u, Hrvatska pošta objavila je i tender za zakup oglasnog prostora u “Objektivu”, odnosno s “gospodarskim subjektom Nina objektiv” iz Zagreba na iznos od 100.000 kuna. Nažalost, iz te kompanije, koja još uvijek u velikom segmentu gaji monopol stečen u prošlim vremenima, nismo dobili odgovor po kojim se kriterijima vodila kad je odlučila toliki novac pokloniti magazinu čiji je utjecaj još niži od tiraže i time zapravo otkupila njegovu gotovo polugodišnju prodaju na kiosku.
Paket usluga
Nema tu puno razlike, bio u pitanju Pavić i njegova prodavanija izdanja, državotvorni “Vjesnik” gdje je važnije o objavljenim tekstovima što misli stranka na vlasti nego čitatelji ili “Objektiv” kao niskotiražna tiskovina koja mijenja glavne urednike češće nego Dinamo trenere. Interes je uvijek isti – novac.
Kupnjom 1,26 milijuna kuna oglasa, a navodno se i “Večernji list” “ogrebao” za nešto nižu svotu, vodstvo Hrvatske pošte kupilo je cijeli paket usluga koji nudi Pavićeva kuća. Robert Jukić, predsjednik Uprave te tvrtke i najbogatiji šef među svim šefovima državnih tvrtki, težak preko pet milijuna kuna, dobit će zasigurno još jednom prostor za životni intervju u nekom od izdanja ili barem priliku da objasni čitateljima kako provodi subotnje prijepodne. Sasvim sigurno se neće pisati o malverzacijama, neradu, marifetlucima i zapošljavanjima preko veze.
Jukić nije pijan da novac tek tako rasipa. Nije bio lud ni kad se koji mjesec prije imenovanja u Upravu učlanio u vladajući HDZ.
Bojan Rapajić
Povratak
|
 |
|