hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Gledatelji bježe od predizbornih emisija

26.11.2011.

ZAGREB Državno izborno pvojerenstvo objavilo je kako se portali medijskih kuća trebaju ponašati u vrijeme izborne šutnje, odnosno kakve sadržaje na svojim internetskim stranicama u tom razdoblju koje počinje u petak 2. prosinca u ponoć, a završava u nedjelju 4. prosinca u 19 sati ne smiju imati. Nakladnici portala dužni su tijekom razdoblja izborne šutnje ukloniti sve sadržaje koji predstavljaju izbornu promidžbu kao što su reklame, linkovi i slikovni link-oglasi (bannneri) koji vode na internetske stranice kandidata, priopćilo je Državno izborno povjerenstvo. Iz toga se priopćenje da zaključiti kako portali ne moraju sa svojih stranica uklanjati sadržaj koji su sami proizveli u vrijeme izborne kampanje kao što su teme, komentari, blogovi, izvještaji, a koji su postavljeni na portale prije nego što je nastupilo razdoblje izborne šutnje, odnosno da se takvi sadržaji ne smatraju izbornom promidžbom.
   
Što sa SMS-om

Prilično je vjerojatno da će DIP u vrijeme izborne šutnje biti zasut pozivima i upozorenjima zbog sumnje u njeno kršenje na razne načine (od mogućeg ubacivanja letaka u poštanske sandučića, pa do slanja SMS poruka), a nadati se je da će u dorađivanju izbornog zakonodavstva odredba o izbornoj šutnji biti dokinuta.
    Pojedini mediji imaju poteškoća s izborima i prije izborne šutnje. Da se javna televizija nije usrećila zakonskom obvezom da ama baš sve izborne liste predstavi, pokazuju i podaci o gledanosti prvoga tjedna izborne kampanje na HTV-u.
    Gledanost je slaba, a još je poraznija, po kandidate i kampanju, činjenica da su sučeljavanja njih tridesetak u studiju, što ih svakodnevno odrađuju Hloverka Novak Srzić i Mislav Togonal, s prvotnih 5.06 posto i 5.92 posto već treći dan pala na malo više od 2 posto. Pače, u srijedu je sučeljavanje dohvatilo mizernih 1,27 posto što odgovara brojci od 106.029 gledatelja. Još lošije od sučeljavanja prolaze predstavljanja izbornih lista što se upriličuju svakodnevno u doba od ručka, u 13.30 sati. Bilježi se i gledanost od 0.99 posto ostvarena u srijedu.
   
Politika u cik zore

Na koncu su tako najgledaniji tzv. bonusi, kratki izvještaji s predizbornih stranačkih skupova i to oni u terminu nakon Dnevnika, makar i tu vrijedi notirati kako je interes biračkog tijela, nakon prva dva dana, drastično opao. Blok bonusa emitiran u subotu nakon Dnevnika imao je tako gledanost od 14.91 posto, da bi blok bonusa emitiranih u četvrtak u isto vrijeme zastao na 6.07 posto. Na komercijalnim televizijama brojke su još mizernije. Komercijala, naime, svoju zakonsku obvezu da svima podari isti tretman, rješava tako da je kandidatima dan termin u cik zore da se predstave. Gledanost? Najčešće oko jedan posto, ako ne i manje. A ima li ovakav propis o praćenju izborne kampanje smisla? Zakonodavac još uvijek misli da ima!?

Siniša avić, Tihomir Ponoš

Povratak

AKTUALNO