|
Arhiva "Iz medija"Ministri vole Facebook i Twitter, premijer premalo s novinarima26.03.2012.
Kroz koji dan, u prosincu formirana vlada Kukuriku koalicije, »proslavit« će mali jubilej - prvih stotinu dana. U tom razdoblju Vlada nije imala poštedu javnosti, jer se morala uhvatiti u koštac s ozbiljnim problemima, s osnovnim ciljem gospodarskog oporavka. Doneseno je i niz teških odluka čiju će ispravnost ili pogrešnost pokazati vrijeme, a što se tiče otvorenosti Kukuriku vlade i njene komunikacije s javnošću, iako je još teško donijeti konačni zaključak, prvi su dojmovi da je ova vlada ipak ponešto otvorenija prema vani od onih prijašnjih. Mala interna anketa koju smo proveli među nekoliko novinara koji imaju dugogodišnje iskustvo u praćenju vlade, s pitanjem je li nova vlada prema javnosti zatvorenija od prethodnih, dala je upravo ovaj zaključak. Novinari će primijetiti kako je ova vlada, generalno gledajući otvorenija, a neki će se prisjetiti kako se medijima svojedobno bilo teško »probijati« u vrijeme vlade Ive Sanadera. Pohvalit će i činjenicu da otkako je nove vlade dnevni red sjednica dobivaju na vrijeme, dan ranije, a ne pet minuta prije sjednice, kao što je to bio slučaj za vrijeme HDZ-ove vlade. No, neki će ipak ustvrditi kako se i dalje do nekih službenih informacija dolazi vrlo teško, dok će drugi zamjeriti Vladi što »forsira« neke medije, ponajprije jednu televizijsku kuću i jedan tiražni dnevni list. »Teško je suditi, jer ova vlada je još na medenom mjesecu, njihove odluke koje se možda pokažu spornima još nisu došle na 'naplatu', a ako se to dogodi tek će se vidjeti kako će teći komunikacija prema javnosti«, komentar je jedne od novinarki s kojom smo razgovarali o ovoj temi. S druge strane, poznati PR stručnjak Krešimir Macan smatra da je za sada teško vidjeti bilo kakve naznake neke komunikacijske priče. Ni Zorislav Antun Petrović iz Transparency Internationala ne primjećuje neke bitnije pomake na području komunikacije Vlade s javnošću u protekla tri mjeseca. »Ne vidim nikakvu značajnu razliku niti promjene u odnosu na prijašnje vlade. Ipak, nadam se da će nova vlast biti bitno otvorenija od prethodnih, pogotovo jer se uvijek može bolje«, smatra Petrović. Po njemu je iznimno važno da se neke stvari promjene, pri čemu ponajprije misli na to da bi nacrti propisa i zakona morali ranije u javnu raspravu negoli je to bio slučaj do sada te da se podigne razina zainteresiranosti javnosti o tom pitanju. »Nadam se i to bi uistinu bio vrlo značajan i pozitivan pomak da se za mandata ove vlade potpuno ukine razvijena praksa zatvorenih sjednica Vlade, jer te bi sjednice javnosti morale biti otvorene«, zaključuje Petrović. Inače, zbog odbijanja zahtjeva da joj se dostave dnevni redovi i odluke sa zatvorenih sjednica Vlade, svojedobno je novinarka Jelena Berković Upravnom sudu tužila Sanaderovu vladu, pozivajući se na Zakon o pravu pristupa informacijama. Što se tiče načina komunikacije vlasti putem društvenih mreža, tu Petrović smatra da je svaki dvosmjerni način komunikacije dobrodošao. O Vladinu angažmanu na društvenim mrežama, Facebooku i Twitteru, mediji su često pisali, s obzirom na to da je riječ o potpunoj »inovaciji« Kukuriku vlade čiji prethodnici uopće nisu koristili društvene mreže za komunikaciju s građanima. »Mnogobrojna pitanja i prijedlozi primjer su interakcije u realnom vremenu, što do sada rijetko koja vlada radi na ovako neposrednoj i svakodnevnoj razini. U više navrata konkretnim prijedlozima građani su podržali prijedloge Vlade, ali i utjecali na promjenu nekih nacrta«, objašnjavaju u Vladi, pozivajući se i na primjer Zakona o javnom okupljanju, na čiju je temu na pitanja s društvenih mreža odgovarao i ministar Ranko Ostojić, nakon čega je zbog brojnih prijedloga i kritika promijenjen nacrt spomenutog zakona. Pohvalit će se i nedavnim slučajem kada su na Facebooku postavili pitanje kako pomoći poduzetnicima, a na koje je pristiglo čak 1300 odgovora. U Vladi su precizno izračunali kako je 63 posto odgovora imalo neke konkretne prijedloge i da su oni u konačnici pomogli u finalizaciji izrade strategijskog dokumenta Ministarstva poduzetništva i obrta »Poduzetnički impuls«. Već prije formirali su Odjel za online komunikaciju, u kojem je angažirano četvero »community menadžera«, koji su se ovim alatima služili i u predizbornoj kampanji Kukuriku koalicije. Raspoređeni su u smjene tako da se Vladini kanali na društvenim mrežama u svakom trenutku nalaze pod kontrolom, a smjernice komunikacijske strategije daju im Grljak i Zinka Bardić.
|
AKTUALNO
|
|||||