hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Kanal Ri neće biti »dvorska televizija« Grada i Županije

03.09.2012.

Dugogodišnji novinar i kolumnist Novog lista Neven Šantić odnedavno je na novom mjestu direktora Kanala Ri, gdje ima zadatak tvrtku izvući iz dugova, a i osigurati veći udio komercijalnog programa.
    Kako je došlo do toga da ste prihvatili mjesto direktora Kanala Ri, nakon uspješne karijere u Novom listu?
    – U jednom trenutku suočite s izazovom koji je teško odbiti. Kroz tridesetak godina novinarske karijere svjedočio sam, i pisao o tome, usponima i padovima Rijeke, riječkih poduzetnika i poduzeća te uopće stvaralačke klime. Očekivao sam da će se s promjenom političkog i ekonomskog sustava devedesetih riječki potencijali u svim mogućim djelatnostima razigrati kao u danima na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće. No, ovaj grad i regija, po mnogočemu uzorni u Hrvatskoj, unatoč brojnim vrijednim poduzetnicima daleko su od svog maksimuma. Po mom sudu za to je glavni razlog mentalitet igranja na sigurno i tendencija »uhljebljavanja« koji su se uvukli u ljude umjesto prihvaćanja izazova, pa i riskiranja ako treba. Kada sam dakle dobio ponudu da sudjelujem u projektu obnove i novog uspona Kanala Ri, shvatio sam to kao priliku da pokušam pokazati da se može drukčije i da nisu u pravu oni koji mi posljednjih meseci govore da što mi je to trebalo. Naravno da će uspjeh Kanala Ri i moj osobno zavisiti od brojnih faktora, pogotovo u ovo doba krize, ali kada jednoga dana vlasnici budu svodili račun mog angažmana barem neću moći reći da nisam htio prihvatiti izazov i pokušati nešto promijeniti.
   
Clean start

Poznato je da je Županija, a uskoro će i Grad pokriti sve gubitke Kanala Ri. Je li istina da je to bio vaš uvjet za prijelaz, tzv. clean start?
    – Ne, »clean start« nije bio moj uvjet. Svjestan sam vremena krize i besparice u kojima živimo. Gubici Kanala Ri imaju dugu povijest i neće ih biti lako sanirati. Ono međutim što sam tražio od tridesetak vlasnika od kojih Županija i Grad Rijeka imaju najveće udjele, jest da osvijeste svoje obaveze kao vlasnika te da podupru projekt sanacije kao i organizacijskog i programskog preustroja Kanala Ri kako bi u dogledno vrijeme, ako sve posložimo kako treba, mogli riješiti pitanje dugova i pokazati se kao održiva televizija. Kanal Ri među lokalnim i regionalnim televizijama ima tradiciju, a posebno ljudski i tehnički potencijal koje bi bilo šteta ne iskoristiti.
    Kako treba izgledati program Kanala Ri da bi ostvario prihod i zadržao pažnju gledatelja?
    – Cilj nam je postati prepoznatljiva regionalna televizija, koju će zbog specifičnog programa odnosno različitih sadržaja privući pažnju i gledatelja izvan regije koji je mogu gledati na MaxTV-u, B.netu, OptiTV-u i Iskon.TV-u. Predviđene su mnoge novine, od redizajniranog informativnog programa i postojećih emisija do novih sadržaja. Oživjet će se i trenutno zapostavljeni zabavni program po kojemu je Kanal Ri svojedobno bio nadaleko poznat i prepoznatljiv. Priliku za daljnju afirmaciju imat će svi koji sada sudjeluju u realizaciji programa i mnogi drugi. Bit će i iznenađenja. No, o svemu tome više kada se petnaestak dana složi kostur programa. U svakom slučaju, ići ćemo korak po korak jer se u samo par mjeseci ne može baš sve posložiti, ali je sigurno da će već 1. listopada, kada krene jesenska shema, gledatelji vidjeti znatno osvježen program Kanala Ri. To će onda, optimist sam, vrlo brzo povećati gledanost, a onda i prihode od marketinga čime ćemo krenuti putem oporavka.
   
Stati na noge

Osnivači su Grad i Županija, to je zapravo svojevrsna lokalna javna televizija, plaćaju je svi građani: koliko vaš program može biti objektivan, i kako pobjeći od općeg mišljenja da Kanal Ri služi samo za promociju vodećih ljudi Grada i Županije? Je li to i razlog zašto se više okrećete zabavi, a manje politici?
    – Ponavljam da su Grad i Županija tek jedni od tridesetak osnivača, ali ne bježim od toga da su po mnogočemu najutjecajniji. Okret prema zabavi je logičan jer da bi neki televizijski program bio gledan i marketinški praćen, a Kanal Ri jest po svojoj definiciji komercijalna televizija, on mora imati različite sadržaje koji će nositi prihod.
    Hoće li to biti nauštrb politike?
    – Ne, politiku ćemo u informativnom programu pratiti krajnje profesionalno. Ako je kod dijela gledatelja Kanal Ri dosad stvarao dojam »dvorske televizije«, taj ćemo doživljaj raspršiti već s prvim minutama redizajniranog programa. Pogotovo onog njegovog informativnog dijela. Naposljetku, vlasnicima je stalo, a takav sam dojam stekao u početnim razgovorima, da se »njihova« televizija gleda i stane na vlastite noge, a ne da bacaju novce u bunar da bi se s padom gledanosti tobože »promovirali« bez pravog efekta.

Kadrovske rošade bile su potrebne
   
    Odmah ste proveli kadrovske promjene, zašto je glavna urednica Sanja Tumara morala otići?
    – Sanja Tumara je vrsna novinarka i urednica. Vjerujem da kao glavna urednica nije mogla utjecati na sve što se u Kanalu Ri i oko njega zbivalo, no činjenica je da su program i ukupna gledanost Kanala Ri bili u padu. Zato je bilo potrebno napraviti kadrovske rošade. Takvi su zakoni tržišta. I novi glavni urednik Gracijano Gregorović svjestan je što se od njega traži i da će morati, zajedno sa svima nama, ostvariti rezultate, što će biti jedino mjerilo njegova usjeha kao glavnog urednika. S druge strane, drago mi je da će Sanja i dalje ostati u timu Kanala Ri i kao voditeljica promotivnih aktivnosti dati svoj doprinos novom usponu naše televizije.

Tihana Tomičić

 

Povratak

AKTUALNO