hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Sportska TV želi savez s HRT-om – 1. liga opet na javnoj televiziji

04.10.2012.

Ideja Javnog sportskog servisa uskoro na raspravi u Saboru. Cilj je promocija svih hrvatskih klubova i sportova, a ne samo nogometa

Sportska televizija, koja je u vlasništvu Hrvatskog olimpijskog odbora i postoji u svim osnovnim paketima, bilo kabelskih ili IP-operatora, želi sklopiti partnerstvo s HRT-om ne bi li ponudili hrvatskim građanima neprekidni sportski program. O svom projektu Javnog sportskog servisa sljedeći tjedan razgovarat će s članovima saborskog Odbora za medije.

– Glavni nam je cilj promocija hrvatskog sporta, ali i velikih svjetskih natjecanja poput Olimpijskih igara te europskih i svjetskih prvenstava – istaknuo je Petar Čavlović, direktor SPTV-a, televizije koja ima nacionalnu koncesiju, a počela je raditi u travnju 2011. godine.

Dobitna kombinacija

Uporište, pojasnila nam je Gordana Gaćeša, pomoćnica direktora, postoji i u Zakonu. Sport je u Zakonu o HRT-u eksplicitno naveden kao javni sadržaj, dakle takav sadržaj koji je HRT dužan proizvoditi i emitirati. Ipak, od ukupno emitiranog HTV-ova programa sportskih je sadržaja bilo prošlih godina 5,4 do 9,3 posto, stoji u pojašnjenju prijedloga. Sada se sport zbog drugih programskih obveza povremeno emitira na Drugom programu, uz iznimku praćenja velikih sportskih događaja. Uvođenje HRT 3 i HRT 4 s određenjem kulturno-obrazovnog te informativnog sadržaja, definitivno je otklonilo mogućnost da se jedan kanal otvori samo za sport te bi partnerstvo s SPTV-om bila dobitna kombinacija za sve, smatra G. Gaćeša.

Nogomet nedostupan

Utakmice hrvatske nogometne lige, ipak, i uspiju li se SPTV i HTV uskoro i dogovoriti, još će dvije sezone ostati samo na MaxTV-u, na koliko je sklopljen ugovor. A da kombinacija SPTV-a i HTV-a ima šanse upravo je na tom primjeru predočila G. Gaćeša te tvrdi da je emisija Tribina HR, s isječcima domaćih nogometnih utakmica 11 posto gledanija na SPTV-u negoli na MaxTV-u. U SPTV-u ističu da nije riječ samo o nogometu nego o praćenju svih sportova i u to ime imaju potporu 90 nacionalnih sportskih saveza. Poslovni model temeljili bi se na prihodima od dijeljenja oglasa i prostora. Projekt je poslan i HRT-u no, kako veli G. Gaćeša, još nitko o tome ne želi odlučivati – čeka izbor ravnatelja.

Piše: Tanja Ivančić Belošević

Povratak

AKTUALNO