hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Nova križaljka

13.04.2013.

Novosti

Imenovanjem nove ravnateljice i izborom novog glavnog urednika, počelo je' čišćenje' u Hrvatskoj novinskoj izvještajnoj agenciji sa 150-ak zaposlenih. Ima li viška novinara?

U Hini su 102 kreativca, odnosno odnosno onih koji proizvode medijski sadržaj – novinari, urednici, lektori, dopisnici... Moj je stav, a i signali nove uprave,da je u Hini je dovoljno  kreativaca, a ne i višak. No, ljudi u Hini bi se trebali rasporediti, od ovog tjedna stvara se nova kadrovska križaljka. Dio ljudi će ostati na položajima, ali bit će i preustroja. Poštujemo zabranu novih zapošljavanja.

Znači li to i promjenu uredničke politike i ukidanje činovništva i suhoparnosti 'izvještajnih novinskih agenata'?

Nadam se da će se uskoro primjetiti razlika. Ukratko, gotovo je sa suhoparnim izvještavanjem s presica, oslobodit ćemo kreativne potencijale.  Dosad se u Hini prečesto osluškivalo što će reći u Vladi, Uredu predsjednika ili u stranci na vlasti.  U posljednjih desetak godina zanemarivale su se osnove profesije.  Postavljalo se i pitanje kako ćemo neku vijest  prezentirati -  da ne bismo slučajno čačkali. Često je naš novinar prvi imao vijest, ali se straha čekalo da netko drugi to objavi. To je sada stvar prošlosti.

Posljednji 'spasonosni' projekt Hine bio je Medija monitoring –digitaliziranje tuđih novina?

To je bio potpuno promašen projekt bivše uprave. Hina je novinska agencija, a oni su utrošili novac u projekt za kojeg su obećavali milijunske prihode, a dobivali su 40-ak tisuća kuna mjesečno. Plaće zaposlenih u tom projektu su koštale nekoliko puta više od uprihođenog i donesena je odluka da se on gasi.

Srbija odustaje i privatizira Tanjug, može li Hina preživjeti?

Apsolutno da. U stanju u kakvom je sadašnja hrvatska medijska scena – Hina ima prostora.  Gledajući komercijalne medije, a naročito tiskane, profilirali su se igrači koji promiču sadržaje za koje nisam siguran da su od općeg društvenog značaja.  Naročito transkripti turskih i ostalih sapunica. Hina to neće nikada raditi, prilagođavat ćemo se tržištu ali nikada  žutilom. To je naša prednost i šansa.


Miroslav Edvin Habek

Povratak

AKTUALNO