hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Nema uvjeta za novu nacionalnu koncesiju

25.09.2013.

ZAGREB » U utorak javno predstavljena »Analiza TV tržišta«, što ju je provela agencija Ipsos Puls u suradnji s agencijama za istraživanje medija – MediaHub i AGB Nielsen Media, čini se da je dala za pravo Vijeću za elektroničke medije i njegovoj nedavnoj odluci da nikome ne dodjele novu nacionalnu TV koncesiju. Jedan od zaključaka studije je, naime, i taj, da se nova nacionalna TV koncesija može dodijeliti samo ako se vjeruje da je to tržišno održivo. U suprotnom, kaže se u zaključcima, ugrožava se kvaliteta sadržaja. Što se pak tiče dodjele koncesija za lokalne i regionalne TV postaje, prednost bi trebao imati komercijalno profitni nakladnik, ali uz više i strože zahtjeve. Ukoliko takvog nema, može se većim sredstvima podupirati neprofitnog nakladnika.

Analiza sugerira da za nove koncesionare nisu dobra vremena. Rečeno je kako u Hrvatskoj TV tržište pada brže nego pada BDP. Najveći pad hrvatskog TV tržišta dogodio se 2009. kada se »marketinški kolač« smanjio za oko 150 milijuna kuna ili 17,5 posto. U Hrvatskoj 43 posto kućanstava ima multikanalne programe, što je dovelo do povećanja gledanosti i drugih kanala. Sve to ima negativan utjecaj na marketinško tržište, pa se tako javnom servisu u posljednjih nekoliko godina prihod od oglašavanja smanjio za oko pet puta. Analiza je pokazala da će segment TV oglašavanja na nacionalnoj razini ove godine zabilježiti dodatni pad, a polagani oporavak se očekuje od 2014. do 2017. kada bi se prihodi od oglašavanja koji su sada na oko 731 milijun kuna, mogli popeti na oko 800 milijuna kuna na nacionalnoj i regionalnoj razini. Smatra se i da novi kanali i usluge neće potaknuti rast ulaganja u oglašavanje te će doći do nastavka rasta segmenta PAY-TV usluga.

Analiza kazuje i da je Nova TV u razdoblju od 2006. do 2012. godine ostvarila dominaciju na tržištu nacionalnih koncesionara. Od lokalnih i regionalnih televizija najgledanije su Jabuka TV, Net i Osječka televizija. Gledatelji ponajviše gledaju sport i zabavne sadržaje, dok ih na lokalnim i regionalnim televizijama najviše privlače lokalne informativne emisije.

Siniša Pavić

Povratak

AKTUALNO