|
Arhiva "Iz medija"
Net.hr potencijalno u mreži Europa Digitala? Styria i srpski Ringier Axel Springer odustali! 12.01.2014.
netokracija.com
Jedna od najvećih hrvatskih web stranica s vijestima, Net.hr, mogao bi se uskoro naći u portfelju Europa Digitala, sestrinske tvrtke posrnulog EPH ili pak NoveTV, vlasnika Dnevnik.hr. Styria je pak navodno odustala od akvizicije, dok srpski Ringier Axel Springer nije bio ni zainteresiran za ponudu kad im je predstavljena.
Net.hr je prije bio Iskon.hr, portal tog tada nezavisnog ISP-a koji je T-HT-ovom akvizicijom Iskona prešao u vlasništvo tvrtke Adriatic Media d.o.o. te 2006. promijenio ime u danas prepoznatljiv Net.hr koji je tada imao 23 zaposlenika, dok danas ima 28. Net.hr je i dalje vrlo posjećen, a na društvenim mrežama imaju preko 175 tisuća Facebook fanova te 30 tisuća Twitter pratitelja.
Tko je u igri za Net.hr?
U nametanju za Net.hr su bile četiri medijske tvrtke. Ringier Axel Springer odnosno njihova srpska tvrtka je prošla ponudu, ali prema Netokracijinim izvorima nisu bili zainteresirani toliko da nisu radili ni daljnji due diligence. Ringier Axel Springer srednjoeuropski je izdavač njemačkog Axel Springera te švicarskog Ringiera, inače izdavač magazina poput srpskog Blica. Austrijska Styria, poznata po ulaganju u digitalna izdanja 24sata i Večernjeg lista, također je odustala prema našem izvoru unutar te kuće koji je htio ostati anoniman. Za Novu TV, vlasnika portala Dnevnik.hr te servisa Blog.hr, zasad nemamo informacija. Net.hr kao dio mreže Europa Digitala?
Četvrta zainteresirana strana je Europa Digital, tvrtka koja je nastala kao digitalno krilo Pavićevog EPH te izdavača Jutarnji.hr i drugih digitalnih izdanja, iznjedrila jei internetske projekte poput web servisa za doktore Dodo.hr te za osiguranje Dosi.hr, o kojima smo ekskluzivno pisali na Netokraciji. EPH je dakako trenutno u predstečajnom postupku.
Netokracijin izvor navodi kako se Europa Digital prvenstveno zainteresirana suradnju u kojoj bi Net.hr ušao u njihovu oglašivačku mrežu u kojoj bi ED preuzeo prodaju oglasnog prostora. Manje su zainteresirani za akviziciju koja bi im dakako bila teret što se tiče gubitaka Net.hr-a. U 2012. Net.hr bilježi pad prihoda s 12.3 na 10.4 milijuna kuna, dok je gubitak u 2012. dosegnuo 5.49 milijuna kuna, kako navode kolege iz ICT Businessa koji su danas pokrenuli priču o prodaji Net.hra.
Problemi Net.hr krenuli su još prije 2 godine kada se proširila informacija kako Net.hr navodno svojim widgetom za vijesti lažno “pumpa” posjećenost. Sredinom ove godine Net.hr je isključen iz Gemiusovog istraživanja internetskog tržišta koje je većini agencija i oglašivača najrelevantnije za hrvatsko tržište. Još prije tri godine Net.hr se hvalio s pozicijom najposjećenijeg hrvatskog portala temeljem istog istraživanja.
U nekad najposjećeniji ‘portal’ vlasnici će trebati svakako mnogo uložiti kad preuzmu gubitke, ali radi se o posjećenoj domeni na koju su mnogi korisnici odavno naučeni. Koliko se isplati suradnja ili pak akvizicija izdavačima i dalje zainteresiranim za Net.hr svakako bismo trebali vidjeti prilično brzo.
Piše: Ivan Brezak Brkan
Povratak
|
 |
|