hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Medijska strategija tek krajem godine

22.07.2014.

ZAGREB » Ukucate li u tražilicu »medijska strategija« izbacit će vam ona rečenicu; »medijska strategija je usvojena još pre dve i po godine, ali dosadašnje iskustvo pokazuje da nije bilo političke volje za to da se ona i sprovede«. Zvuči poznato makar se ne priča o Hrvatskoj, već o susjednoj nam Srbiji. No, razlike su male. U nas medijska strategija nije usvojena, ali su zato prošle skoro dvije godine kako se piše, a kako u Srbiji nema političke volje da se usvojeno provede tako u nas nama političke volje niti da se strategija objavi.
    U više navrata su čelni ljudi Ministarstva kulture najvaljivali dokument koji nosi spas posrnuloj medijskoj industriji. Trebalo je biti lani, pa nije. U siječnju ove godine se najvaljivalo kako će se Nacrt medijske strategije za razdoblje 2015. do 2020. godine objaviti, kao podlogu za javnu raspravu, do kraja travnja, ali opet ništa. Zastupnici HDZ-a su, dakako, »namirisali krv«, taman da nedavno u Saboru prisnaže kako je spominjanje bilo kakve strategije već postalo zamorno. Na još jedan upit u kojoj je fazi izrada strategije, kada bi mogla biti prezentirana javnosti i zašto se sa svim kasni, iz Ministarstva ovaj put šalju odgovor iz kojeg bi se dalo zaključiti kako i nije sva krivnja na njima.
    – Materijali za raspravu o medijskoj politici Republike Hrvatske od 2015. do 2020. godine trenutačno su u fazi usklađivanja na razini vlade. Nadamo se da bismo ih mogli predstaviti javnosti u majskorije vrijeme, ali to ne ovisi samo o Ministarstvu kulture – stoji u odgovoru.
    Poručuju kako će, čim dnevni red Hrvstakog sabora – onog u kojem je ljetna stanka – to omogući, objaviti radne materijale na internetskoj stranici Ministarstva kulture i predstaviti njihove osnovne teme, kao i itinerarij prezentacija, okruglih stolova i drugih formata javne rasprave posvećenih mnogobrojnim pojedinačnim pitanjima kao što su modeli i načini distribucije javne potpore medijskoj proizvodnji, unapređenje regulacijskih mehanizama u provedbi medijskog zakonodavstva ili novinarska autonomija.
    – Metodologija rada će uključivati i aktivnosti više radnih grupa za pojedina pitanja, koje će prikupljati intervencije iz rasprave i pripremati odgovarajuće prijedloge. Predviđamo da bi, po usvajanju različitih inicijativa i argumenata koje u raspravi očekujemo, završni Nacrt medijske politike RH za razdoblje od 2015. do 2020. mogli uputiti Hrvatskom saboru do kraja ove godine, a o njegovom usvajanju ovisit će dinamika realizacije akcijskog plana, kao i izmjene različitih propisa koje će, moguće je, biti potrebne – poručuju iz Ministarstva kulture.
    Novi datum, kraj godine. Taman da dvije godine rada na izradi i službeno prođe, pa krene tko zna koliko dug period do usvjanja i provedbe. Taman na vrijeme da bude prekasno.

Konkretno o pristojbi
   
    Kad god osvanula strategija bi mogla progovoriti koju i o RTV pristojbi, možda dati i konkretnije odgovore na inicijativu Hrvatske stranke umirovljenika da se za umirovljenike i nezaposlene koji žive od socijale pristojba prepolovi na 40 kuna. Kako nam je rečeno, Ministarstvo kulture podržava inicijativu HSU, pače smatraju da takvo smanjenje ne bi trebalo obuhvatiti samo umirovljenike, nego bi se i ostalim građanima s veoma niskim ili nikakvim prihodima trebalo omogućiti plaćanje niže pristojbe. Ali, ističe se i to kako bi smanjivanjem RTV pristojbe za određene skupine građana došlo i do smanjenja prihoda HRT-a koje bi značilo gubitak radnih mjesta, pad kvalitete programa, a samim time i nemogućnost ispunjenja zadaća javne radiotelevizije. Stoga iz Ministarstva upozoravaju kako se svaka takva odluka može donijeti jedino usklađujući plan poslovanja HRT-a, ili iznalazeći druge modele njegova financiranja.


S. Pavić

Povratak

AKTUALNO