hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva "Iz medija"

Bez fonda za pluralizam nestalo bi puno lokalnih elektronskih medija

07.08.2014.

ZAGREB » Fond za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija iznimno je važan za raznovrsnost sadržaja lokalnih elektroničkih medija, ali i vitalan za opstanak mnogih od njih, zaključak je istraživanja o učincima toga fonda koje su jučer u Zagrebu predstavili Vijeće za elektroničke medije i agencija Ipsos Puls. Fond za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija raspolaže s tri posto pristojbe HRT-a. Osnovan je 2005. godine, u sklopu pregovora s EU, a njime upravlja Vijeće za elektroničke medije. Novac raspodjeljuje na temelju natječaja za emisije i programe lokalnih elektroničkih medija.

Agencija Ipsos Puls istražila je učinke toga modela za razdoblje od 2010. do 2012. godine, i zaključila kako je fond »iznimno važan za pluralizam medijskih sadržaja, ali za opću opstojnost lokalnih medija«. Istraživanje su jučer predstavili predsjednica Vijeća za elektroničke medije Mirjana Rakić i istraživač Ipsos Pulsa Ante Šalinović.

Od 2010. do 2012. godine, fond je lokalne elektroničke medije financirao s prosječno 33 milijuna kuna godišnje, otprilike podjednako raspoređenih radijima i televizijama. Predstavljajući opsežno istraživanje, Šalinović je zaključio kako je fond vitalan za preživljavanje gotovo pola lokalnih televizija i otprilike četvrtine radio stanica, jer je izvor više od petine njihovih prihoda. Novac fonda ublažio je i učinke ekonomske krize, jer je financirao lokalne medije, pa je manje novinara ostalo bez posla. Šalinović je ustvrdio kako postoji prostor za širenje i jači utjecaj fonda, jer tržište pokazuje interes publike za različitim vrstama sadržaja. Postoji i prostor za jačanje lokalnih medija, uključujući i internet, ali i za širenje prepoznatljivosti emisija financiranih iz fonda, koje bi trebalo snažnije predstaviti publici. Autori istraživanja preporučili su širenje fonda, jačanje potpore internet medijima koji rapidno rastu, te uključivanje publike u vrednovanje sadržaja koje financira fond.

B. Pavelić

Povratak

AKTUALNO