hrvatsko novinarsko društvo croatian journalists' association
Perkovčeva 2 | 10 000 Zagreb | Tel: 482-8333 | Faks: 482-8332 | E-mail: hnd@hnd.hr

Arhiva priopćenja

Odaberite godinu i mjesec

Ukupno: 2347

Razvijanje gospodarstva temeljenog na znanju i poduzetnièkim idejama jedini je naèin na koji se Hrvatska može nositi s globalizacijom. Bez poduzetništva nema razvoja i otvaranja novih radnih mjesta, što je ova Vlada naglasila u više navrata, uz ostalo i stvaranjem prijateljskog okruženja za razvoj ovog dijela gospodarstva. Znak takve podrške je i to što sam prihvatio pokroviteljstvo nad natjeèajem za najbolje poduzetnièke projekte u 2005. godini, rekao je premijer Ivo Sanader na predstavljanju projekta »Ideja« koji je pokrenuo Europapress Holding, a organiziraju ga tjednik Globus i konzultantska kuæa McKinsey&Company.
Projekt »Ideja« u Hrvatskoj se pokreæe prvi put, a temeljen je na dobrim iskustvima sa sliènim natjeèajima u svijetu i poticaj je pojedincima da razviju svoju poslovnu ideju i naprave upotrebljiv poslovni plan. Kako je naveo Ulrich Fincke, direktor McKinsey&Company, u sliènom projektu u Njemaèkoj sudjelovalo je 13.000 pojedinaca u 8700 timova. Èak 95 posto sudionika natjeèaja ostvarilo je svoj poslovni plan i tako je nastalo 7200 novih poduzeæa. Veæ nakon treæe godine u tim je poduzeæima otvoreno u prosjeku po deset novih radnih mjesta. Treba se prisjetiti da su DaimlerChrysler i slièni današnji industrijski divovi izrasli iz malih tvrtki nastali na poduzetnièkoj ideji, istaknuo je Fincke.
Natjeèaj æe se odvijati u dvije glavne etape. Rok za slanje opisa osnovnih elemenata poduzetnièke ideje je 30. svibnja, a sve pristigle ideje razmatrat æe ocjenjivaèki odbor od 11 èlanova u kojem æe uz organizatore biti i predstavnici Adris grupe, Podravke, Siemensa, T-Mobilea, Zagrebaèke banke i HRT-a, zatim predstavnici Vlade te Hrvatske agencije za malo gospodarstvo. Deset najboljih radova bit æe nagraðeno sa po 10.000 kuna te æe, uz obvezu izrade detaljnog poslovnog plana, uæi u drugu etapu natjeèaja. Tri najbolja finalista od Zagrebaèke banke æe dobiti nagrade od 250.000, 150.000 i 100.000 kuna, te posebne nagrade Siemensa. Dobitnici æe biti proglašeni poèetkom studenoga.

... više ...


HARARE -

Dva britanska novinara uhiæena prošlog tjedna nedaleko od Hararea dok su izvještavali o parlamentarnim izborima u Zimbabveu, iako nisu bili akreditirani, optuženi su za kršenje zakona o informiranju, javio je AFP.
Toby John Harden (37) i Paul Simmonds (46) koji su radili za londonski Sunday Telegraph, uhiæeni su na dan izbora 31. ožujka nedaleko od biraèkog mjesta u Nortonu, 40 kilometara zapadno od Hararea. Nakon što im je proèitana optužnica, sudac je britanske novinare odluèio pustiti na slobodu uz jamèevinu i vrlo stroge uvjete, prema kojima su vlastima morali predati putovnice i ne micati se iz prostora tamošnjeg britanskog konzulata. No državni je tužitelj odmah uložio priziv na tu odluku, što je automatski onemoguæilo njihovo puštanje na slobodu do odluke o prizivu.
Dvojici novinara prijeti maksimalna kazna od dvije godine zatvora za povredu zakona o informiranju koji zabranjuje svakom novinaru, iz Zimbabvea ili inozemstva, rad u Zimbabveu bez akreditacije. (Hina/AFP)

... više ...


U roku od deset do 14 dana donijet æemo odluku o ponudi Europapress holding za kupnju Slobodne Dalmacije, nakon pomne analize te ponude. Prijedlog EPH je nešto manji u financijskom dijelu ponude koji se ne odnosi na dokapitalizaciju u odnosu na prvu ponudu, ali nije rijeè o velikom odudaranju. O svojoj odluci HFP æe javnost obavijestiti na sljedeæoj sjednici Upravnog odbora HFP-a koja æe se održati najvjerojatnije za dva tjedna - istaknuo je Damir Polanèec, predsjednik UO HFP-a, na konferenciji za novinare u ponedjeljak, održanoj poslije sjednice UO-a.
Polanèec je ustvrdio kako UO HFP-a još nije donio odluku o ponudama za Istru d.d. u steèaju, a uskoro æe se raspisati natjeèaj za privatizaciju 72 posto dionica Regeneracije Zabok za cijenu od deset posto nominalne cijene dionica. Takoðer æe se raspisati natjeèaj za prodaju 56 posto Vodièanke, ali samo uz uvjet da u privatizaciju ide i devet posto dionica Vodièanke u vlasništvu Ureda za upravljanje državnom imovinom. Postignut je dogovor sa sindikatima KIM-a o tekstu natjeèaja za prodaju te tvrtke, a uvažen je glavni sindikalni zahtjev da nema otpuštanja radnika u iduæih pet godina. Tvrtke koje su u pravnom sporu s KIM-om neæe imati pravo sudjelovanja na natjeèaju, ako se do tada ne završi taj pravni spor. Raspisat æe se natjeèaj i za prodaju 92 posto dionica hotela Plat kod Dubrovnika, po cijeni deset posto od nominale. HFP je dao rok od 20 dana novoj upravi Jadrana iz Crikvenice da napravi plan poslovanja i restrukturiranja tvrtke, iako je nova uprava tražila šest mjeseci za sastavljanje tog plana.
UO HFP-a je na sjednici donio i odluku da hotelu Jadran iz Crikvenice da pozajmicu u iznosu od 13 milijuna kuna, a jednako tako je donesena odluka o davanju pozajmice tvrtki Mungos u iznosu od nešto ispod šest milijuna kuna. Damir Ostoviæ, predsjednik HFP-a, kazao je kako je još nekoliko tvrtki zatražilo pozajmice za plaæe, ali njihovi se zahtjevi još analiziraju.

... više ...


 IFJ Backs New Court Bid In Protection of Journalists’ Sources Battle With European Commission

The International Federation of Journalists today joined a former Brussels investigative reporter in his legal fight in the European Court to overturn action by the European Commission which led to police raids on his home and office and the seizing of information about his activities and sources, which, the Federation insists, is in breach of professional secrecy rules.

The IFJ lodged a formal statement to the Court of First Instance of the European Communities through its legal representatives Andreas Bartosch and Thomas M. Grupp from the law firm Haver & Mailänder (Brussels/Stuttgart).

“This long-running battle has come to symbolise the fight for the cardinal principle of journalism – protection of sources – against the might of political bureaucracy,” said Aidan White, IFJ General Secretary.

The case concerns German news reporter Hans-Martin Tillack, who the IFJ says has been targeted by the European Anti-Fraud Office (OLAF) following his reports three years ago on allegations of irregularities made by Commission official Paul Van Buitenen – now a Member of the European Parliament – and how OLAF was investigating these complaints. OLAF then alleged Tillack bribed a European Union official for information and they complained to the German and Belgian authorities who authorised police raids in Brussels which led to many of his documents being taken away. “For three years this journalist has been hounded simply because he irritated officials by the sort of reporting which anywhere else would be regarded as legitimate and in the public interest,” said White who is also General Secretary of the European Federation of Journalists which is campaigning for the charges against Tillack to be dropped. “The complaints should never have been laid, the raids should never have taken place and the law under which they have been carried out has now been changed. It is time for justice to be done in this case.” The IFJ supports Tillack’s call to annul the decision of OLAF to forward complaints in February last year to the German and Belgian judicial authorities. Supported by the IFJ, Tillack earlier sought interim measures before the President of the Court of First Instance, but the application was dismissed and he was told to seek redress before the Belgian courts. In the meantime, an appeal was made to the President of the Court of Justice. A decision is awaited.

In the meantime, Tillack has had some better news following a draft recommendation of the European Ombudsman, issued on 2 February, who accused OLAF of showing wrong or misleading information in a former inquiry lodged by Tillack. In a draft report of the European Parliament, on 9 March, he pointed out that it had been the intention of the legislator to offer to persons concerned reliable protection under the rule of law already during the period of investigation. Further the Ombudsman welcomed the news that Belgian Parliament was drafting a new law which would in future prohibit searches such as that conducted in the Tillack case. That law was formally adopted by the Belgian Parliament on March 17. “The protection of journalists’ sources is one of the core elements of press freedom and it must not be undermined by European and national decisions that appear to disregard the need for effective judicial protection,” said White. “This case is vital because it concerns support for journalists everywhere in their fight for legal cover when they put the authorities – even the most powerful in Europe – under proper professional scrutiny.”  

 

 

 

... više ...


 IFJ Condemns New Hostage Outrage as Three Romanian Reporters are Taken in Iraq

The International Federation of Journalists today condemned the kidnapping and targeting of journalists in Iraq following the latest disappearance of three Romanian reporters.

Yesterday, Marie- Jeanne Ion, reporter and Sorin Miscoci, cameraman for Prima TV, Eduard Ohanesian of the Romania Libera newspaper, and their Iraqi guide went missing shortly after an interview with the interim Prime Minister Iyad Allawi following a visit to Iraq by the President of Romania. “Once again journalists are targeted in Iraq and once again innocent professionals are being used as bargaining chips by ruthless political or criminal groups,” said Aidan White, IFJ General Secretary. “Journalists everywhere will be outraged by this latest incident, which adds to the catalogue of killings, kidnappings and intimidation endured by reporters and media staff throughout this conflict.”

Since the invasion of Iraq in March 2003, at least 76 journalists and media staff have been killed and up to 32 have been taken hostage, of which 29 were released and 3 executed. French reporter, Florence Aubenas, and her Iraqi interpreter Hussein Hanoun al-Saadi remain in hostage since 5 January 2005.

Journalists around the world are meeting in Bilbao this weekend to examine the impact of the war on terrorism on media. The safety of journalists and the increasing readiness of different sides in a conflict to use and abuse media will be at the top of the agenda.

 According to reports from the Romanian news agency Mediafax, the journalists sent a telephone text message confirming that they had been taken hostage in a suburb of Baghdad. No new developments were immediately expected and no ransom demand has so far been received by the authorities.

 For further information please contact +32 2 235 22 07

The IFJ represents over 500,000 journalists in more than 110 countries

 

 

 

 

... više ...



ZAGREB – Takvu bi emisiju mogla objaviti stranaèka televizija u prljavoj predizbornoj kampanji, ali za javnu televiziju to je krajnje neprimjereno, da ne kažemo – nedopustivo. To je juèerašnja reakcija Ureda predsjednika Republike na HTV-ovu emisiju »Otvoreno« od èetvrtka, u kojoj je novinarka Hloverka Novak-Srziæ s gostima tematizirala smjenu hrvatskoga èlana predsjedništva BiH Dragana Èoviæa.
    »Ne dovodeæi ni na koji naèin u pitanje pravo svakoga na vlastito mišljenje i uvažavajuæi potpuno slobodu medija, Ured predsjednika ipak mora upozoriti da sloboda zastupanja vlastitog mišljenja ne znaèi i slobodu iznošenja laži, a da sloboda medija ne podrazumijeva pravo medija, osobito javnih, da se svrstavaju na stranu bilo koje politièke opcije na štetu objektivnosti i istine«, stoji u priopæenju.
    U emisiji »Otvoreno« gostovali su Zdravko Tomac i Andrija Hebrang u zagrebaèkom studiju HTV-a, novinar Josip Joviæ u splitskom te Dragan Èoviæ, predsjednik HDZ-a BiH Bariša Èolak i urednik BiH izdanja Veèernjeg lista Jozo Pavkoviæ u studiju u Širokom Brijegu. Formalni povod emisiji bila je smjena Dragana Èoviæa, ali o njezinom pravom uzroku – optužnici meðunarodnog odjela Tužiteljstva BiH protiv Èoviæa – gledatelji nisu èuli nijedan podatak. Cijela se e
Èoviæ je optužen za primanje više od 500.000 eura mita
   
    Luksuzni stan, mercedes i novac, ukupno vrijedni više od pola milijuna eura – to je iznos mita koji je, prema tvrdnjama optužnice meðunarodnoga odjela Tužiteljstva BiH, Dragan Èoviæ primio od tvrtke Lijanoviæi kako bi im, za svojega mandata ministra financija Federacije BiH, pogodovao da ne plaæaju pristojbe državi. Taj podatak, meðutim, Hloverka Novak-Srziæ nije smatrala vrijednim objavljivanja u emisiji »o tome što se dogaða u BiH«.
   
    Novak-Srziæ: Nedopustiva su priopæenja politièara protiv novinara
   
    Nedopustivo je da se politièari priopæenjima bune protiv novinara, jer time zabranjuju novinarski govor, izjavila je juèer za naš list Hloverka Novak-Srziæ, poznata i kao èlanica Središnjeg odbora HDZ-a iz vremena Franje Tuðmana.
    Emisija je, tvrdi, »bila apsolutno korektna, jer smo u njoj imali i predstavnike Vlade, Zdravka Tomca, koji je puno pisao o BiH, novinare i aktere cijelog sluèaja. Zanimao me položaj Hrvata u BiH, a ne optužnica protiv Èoviæa, pa se njome nisam ni bavila«, kaže Novak-Srziæ. Na našu primjedbu da je u emisiju pozvala šestoricu istomišljenika i nikoga tko bi mislio drukèije, odgovara da joj »ne treba polemika, nego informacija o tome što se dogaða u BiH«.
misija svela na opæe slaganje da je Èoviæeva smjena namjeran i planiran udar meðunarodnih zavjerenika protiv Hrvata u BiH, pa i protiv Hrvatske. Pritom je bilo oèito da voditeljica prednjaèi u uvjerenju da meðunarodna zajednica namjerno uništava Hrvate u BiH te da je Èoviæeva smjena samo mali kotaèiæ u veæem planu uništenja Hrvata u BiH i »geostrateških interesa« Hrvatske na tom podruèju. Voða toga projekta, složili su se sugovornici, jest Paddy Ashdown, formalno Visoki predstavnik meðunarodne zajednice u BiH, a zapravo eksponent prikrivenih britanskih interesa da se Hrvatima naškodi gdje god i kad god se može.
    »Polazeæi od namjerno pogrešno iskonstruirane premise da je smjena hrvatskog predstavnika u Predsjedništvu BiH udarac hrvatskom narodu u toj državi, kao i od neutemeljene premise da Hrvatska ne brine za Hrvate u BiH, emisija se pretvorila u grub i uvredljiv napad na politiku normalnih odnosa s BiH i odustajanja od svakog posezanja za teritorijem nama susjedne suverene države, a osobito na kljuènog protagonista takve politike – predsjednika Stjepana Mesiæa«, stoji još u priopæenju predsjednièkog ureda.

Boris PAVELIÆ

... više ...


The International Federation of Journalists today backed a chorus of protests among journalists in Turkey over a draconian new law, which they say sets the country on collision-course for confrontation with European standards of press freedom.

“It is a black day for press freedom when a government enacts a law that threatens journalists with jail, and opens the door to state censorship,” said Aidan White, General Secretary of the IFJ. “Turkey has taken one step forward on the road to democracy, but this new law is two steps backwards when it comes to the free press.”

The new Penal Law, which was adopted in September last year and comes into force tomorrow, 1 April, has enraged Turkey’s journalists who have held marches in Istanbul and Ankara over clauses in the law that stipulate jail terms for journalists in some cases and which they say contains articles that restrict press freedom.

Some 15 journalists associations, in the leadership of Turkish Journalists Syndicate, an affiliate of the IFJ,  have signed a protest letter to the Prime Minister, Recep Tayyip Erdogan. Anger over the new law has led to protests in a number of cities around the country.

The journalists say there are 20 articles in the new law which could restrict the right to report and may lead to arbitrary prosecution of journalists and media. Journalists could be jailed for publishing material deemed obscene when previously the toughest penalty would have been a fine. They want the new penal code suspended so these parts could be amended.

 Although jail terms for journalists had been removed from Turkey's press law in reforms last year, and changes in human rights law have been welcomed, concerns remain over the attitude of Mr Erdogan's government to the press. The prime minister has been criticised for suing a political cartoonist who made fun of him.

 “The government is back-sliding on its commitment to reform when it comes to press freedom,” said Aidan White. “It is showing signs of a new intolerance that is in conflict with European standards and is setting up a confrontation with will undermine its ambitions to join the European Union.”

 The controversy will be discussed this weekend at the annual conference of the European Federation of Journalists, the IFJ’s regional group, which is meeting in Bilbao, Spain.

 “Our colleagues in Turkey are right to protest and they will get the support of journalists across the European Union and beyond in their fight for press freedom,” said White, who is also General Secretary of the EFJ. “Turkey cannot pick and choose its own human rights menu. A free press is the lifeblood of democracy and this law as it stands challenges the right to report. It must be changed.”  

 For further information please contact +32 2 235 22 07

The IFJ represents over 500,000 journalists in more than 110 countries

 

... više ...


 

mediawatch@lists.opennet.org

 

ANEM WEEKLY MEDIA UPDATE

 

March 22-29, 2005

 

ANTI-SEMITIC AND ANTI-B92 PROPAGANDA IN BELGRADE

 

 

 BELGRADE, March 22, 2005 (B92) - In Belgrade downtown this morning, posters have appeared calling for a boycott of Radio Television B92 and anti-Semitic graffiti was written in front of the Jewish cemetery and several non-government organization headquarters.

 

The posters show the B92 logo inside the star of David with the message below: "Boycott because of anti-Serbian influence, dangerous influence on the Serbian youth, supporting the independence of Kosovo, supporting the spreading of drug use, homosexuality and other Western sicknesses and supporting the multiracial new world order."

 

The message "Serbia to Serbs" also appears on the poster, which is signed to the name of the National Formation.

 

Last night, graffiti was drawn outside the buildings which house the Helsinki Human Rights Council in Serbia and the Humanitarian Law Center. The Helsinki Council helped a petition signing event at Republic Square the night before entitled "Stop the Silent Conspiracy", a campaign against rising anti-Semitic sentiments in Serbia, which was organized by eight non-government organizations.

 

In front of the organization's headquarters last night, the message "Sonja Biserko – Jewish pawn – obedient servant of the World Jewish Movement" was written.

 

Serbian President Boris Tadic has condemned the propaganda posters and anti-Semitic graffiti and asked for an immediate investigation into who is behind both.

 

"This type of labeling and indirect calls for lynching represent a part of our political folklore which is believed to have disappeared from the public arena", Tadic said. Stating that everyone has the right to state an argumentative criticism of all public voices, Tadic said that, however, calls for violence and spreading national intolerance is absolutely unacceptable.

 

The Serbia-Montenegro Ministry of Foreign Affairs demands that the Serbian government "urgently finds and punishes the organizers and committers of these acts of vandalism."

 

The G17 Plus Party condemns any form of pressure being put on the media.

 

"Free media is a necessary condition for healthy democracy. Serbia is on the road to the European Union and such occurrences cannot be tolerated." the party states. "We must show that we are an open European society that is ready to unite with others to make a difference, we cannot allow threats, violence and extremism to dominate our public living."

 

The Serbian Renewal Movement stated that the posters were a part of an anti-Hague lobby that encouraged a lack of freedom of the press, anti-Semitism and xenophobia. 

 

The Power of Serbia Movement and its leader Bogoljub Karic said that they support a democratic and European Serbia, free, professional and responsible journalism, and condemn all pressure put on the media which endangers its freedom.

 

The Independent Association of Journalists of Serbia demands that the government identifies who is behind this propaganda aimed at B92, which promotes racial, religious and gender discrimination.

 

"The IAJS, as an organization, respects differences in convictions and choice, but condemns such labeling and calls for violence, and believes that these posters are a sign of the times that we believed were behind us. Attackers of the media, especially those that became a symbol of free and independent journalism in the past decade, cannot be allow to get by without public condemnation and reactions from the authorities, and a punishment of this type of criminal activity." according to a statement from the association.

 

The Serbian Government has also issued a statement condemning the appearance of anti-Semitic graffiti and attacks on free media. The government sees the last night's events in Belgrade as a direct threat to the Jewish community in Serbia, rating them as unacceptable. The government also said that the immediate and efficient action is needed to be undertaken, pointing that the events were directly opposing state's policy of maintaining stability, tolerance and getting closer to European integration.

 

SINGER: ALL WAS PLANNED

 

BELGRADE, March 23, 2005 (Danas) – The graffiti and posters with anti-Semitic and chauvinistic messages have appeared on several locations in Belgrade yesterday.

 

President of the Council of Jewish municipalities Aca Singer says that they have reported similar cases before, but that the police did not take any appropriate measures and arrest the perpetrators, adding that he was convinced the yesterday's synchronized appearance of the graffiti on several locations in Belgrade was not accidental.

 

"I am absolutely sure that it was an organized activity. We are not however surprised, since we have had similar anti-Semitic graffiti appearing on our graveyard and in our municipality before. The only novelty here is that similar messages appeared on other locations as well. The authors are probably the same", said Singer.

 

Singer believes that the anti-Semitic messages are more damageable to Serbia than to Jewish people living here.

 

"There are not so many Jewish people here, and I cannot say why they blame us for the things we have nothing to do with", Singer said.

 

Noting that these events would only degrade Serbia in the eyes of international public, Singer said that, although there were no appropriate reactions of the institutions to their previous appeals, he did not want to put forward the complaint to the international organizations.

 

"I don't want this issue to be internationalized. Our country has already been criticized enough that we do not need new condemnations. We don't want them to say that Serbia is criticized because of us. It seems that the Serbian nation, with respect to the individuals, is generally tolerant to Jewish people and other nations. But unfortunately, what is happening at the moment truly reminds me of Hitler's Germany. Unemployment and poverty are high, and they all need usual suspects", said Singer, adding that he was surprised by the total absence of reactions of some Serbian intellectuals and the Serbian Orthodox Church to the anti-Semitic graffiti and publications.

 

 ANTI-SEMITIC ACTIONS "EXPECTED"

 

BELGRADE, March 23, 2005 (B92) – Serbian Deputy Prime Minister Miroljub Labus said that the government had expected anti-Semitic actions to surface "several months back."

 

Commenting on the anti-Semitic messages and propaganda against Radio Television B92 that appeared on posters and graffiti messages in Belgrade yesterday, Labus said that "among the Serbian people, there is no anti-Semitism, but this last action was diligently planned."

 

"I maintain that there is no anti-Semitism present in the people, but I do agree with Mr. Aca Singer that this was an orchestrated action, whose goal it was to shake the international reputation of the country and I think that it was internally conceived, but that is an all together different story, and I wish to say now that I fervently condemn these acts. Right when we were beginning to restore the international reputation of our nation, one action was implemented to destroy that reputation. This is an orchestrated action, but it has a different source and goal and should be taken seriously, and we must seriously fight against it." Labus said.

 

Asked by reporters whether he could name who was behind this action, Labus said:

 

"I cannot tell you anything else, but we have been expecting this action since several months back. Information exists. This happened in a moments when the nation was restoring its reputation in the world and this is something that surely does not represent the opinion of our nation, or the average citizen." Labus said.

 

Similar graffiti with anti-Semitic contents have appeared in Serbian town Negotin as well. The facades of some buildings and institutions in this town were drawn with Nazis' symbol swastika and crossed Star of David.

 

Belgrade police has however said that it had identified those responsible for these acts, stating that they have taken into custody three underage persons who were sticking posters in the different locations in Belgrade, calling for boycott of Belgrade RTV B92. The police officials said that they would take necessary legal actions against three teenagers.

 

 

 NEW LAWSUITS AGAINST LOCAL MEDIA

 

VRANJE, March 23, 2005 (B92) – Local council of the Socialist Party of Serbia in Vranje has filed criminal charges against certain independent media, accusing them of libel, dispersing false information and insult.

 

Local council of the Socialist Party of Serbia in Vranje has filed legal complaints against OK Radio for broadcasting unofficial information, saying that this political party had printed 2.500 illegal ballot papers during the previous local elections. The position of the Socialist Party of Serbia on this matter was also confirmed by the representative of this political party, Vlastimir Ristic:

 

"The charges for libel and insult are justified because they have lost, according to their calculations, 30 percent of votes on local elections."

 

Editor-in-chief of OK Radio Goran Vladkovic said that the radio feature in question was done in accordance with the rules of the profession. According to him, the information was confirmed by two sources, while the Municipal Electoral Commission had denied it.

 

"It is a classic example of an attempt to discipline the media and exert pressure on independent media, that is, OK Radio as the only independent electronic media in this region", said Vladkovic.

 

President of the Vranje Municipal Council Miroljub Stojcic, president of the local committee of the Socialist Party of Serbia in Vranje and councilor of SPS Stojan Dimcic have filed a legal complaint against the editor of "Novine Vranjske" for publishing the photomontages in this newspaper.

 

Editor-in-chief of the papers Vukasin Obradovic pointed to the fact that legal charges were never filed for more serious articles.

 

"According to our sources, which are also authentic, Stojcic is still illegally occupying the municipal apartment, despite the effective motion for vacating the premises. If I would have worried about my reputation, if I were him, I would sue somebody for that", said Obradovic.

 

The prosecutor's deputy said that the charges were also brought by the persons that could be recognised on the photomontages, thus totaling in eight legal complaints against "Vranjske".

 

 

 ANEM AND IJAS TO MONITOR WORK OF THE BROADCAST COUNCIL

 

BELGRADE, March 25, 2005 (Danas) – Independent Journalist Association of Serbia (IJAS) and the Association of Independent Electronic Media (ANEM) will not delegate their candidate for the Broadcast Council.

 

These associations will establish the commission for monitoring the Council's work, and will issue regular reports and recommendations to the public, said the president of IJAS, Nebojsa Bugarinovic.

 At the yesterday's press conference honoring the eleventh year of the Association's work, Bugarinovic said that the Association now has more than 2.400 members, but expressing the confidence that this number, as well as the influence of the organization, would only increase.

 

Bugarinovic also commented on the Draft of the Serbian Criminal Code which still contained the provisions on libel and insult and imprisonment as punishment for such criminal acts. He stated that the IJAS would demand introduction of due journalists' respect into the Code, thus preventing journalists from being held responsible in cases where they acted conscientiously. Bugarinovic explained this with the fact that there were more lawsuits against "serious" media than against tabloids.

 

Situation in the media today reminds on the time when Slobodan Milosevic was in power, when this was known as "differentiation of the media", said Djordje Vlajic, member of the IJAS Executive Committee. He also stated that the politicians had obvious desire to settle scores with the media, expressing concern that the time would come when the media would be fiercely censured by the ruling power.

 Commenting on the recent appearance of the graffiti and posters against Jewish people and RTV B92, Vlajic said that the authorities now had the chance to show how ready they were to sanction anti-Semitism and chauvinism. However, said Vlajic, it was particularly disturbing that these opinions and ideas could also be heard in the Serbian Parliament as well.

 President of the Association of Independent Journalists of Vojvodina Dinko Gruhonjic noted that the media situation in the province was "catastrophic, mainly due to the judiciary which was also criminalized in Vojvodina as well as anywhere else". He emphasized the problems which media outlets in Zrenjanin, Kikinda and Novi Sad were experiencing with the local Radical authorities.

 Milan Milinkovic, Editor-in-chief of "Podrinjski Telegraf" noted that independent media and democratic leadership on local level were non-existent, but rather regarded as "pure cosmetics". He suggested that, in case where a journalist or editor were charged for publishing information in line with the journalism code, all media should do the same, so "let them lock up and charge 500 journalists as well".

 

NO CRITICAL ROLE OF MEDIA

LESKOVAC, March 26, 2005 (B92, Beta) – Belgrade University professor Ratko Bozovic has rated journalism in Serbia as not enough critical and investigative.

 

Speaking at the panel of Leskovac Circle under title "Culture, media sphere", Bozovic said that the main reason for the lack of critical journalism in Serbia lied in the fact that after the democratic changes in October 2000, no one had drawn the line.

 

"Journalists are in trouble due to real confusion created on the political scene. Actors have just crossed from the old to a new show. There is no critical role of the media, just a manifestation", said Bozovic.

 

He also pointed out that the media have easily got over the period of Milosevic's rule, that is, the times of wars, atrocities, empty shelves in the supermarkets, inflation and enormous prosperity of the individuals.

 

"No journalist had asked those people where they have got their riches from. No one dares to remind that the candidate for the Serbian president, Tomislav Nikolic, is in fact Deputy President of the Serbian Radical Party, and highly ranked in a paramilitary formation. A politician kicks the journalist, but still gets journalists' massive support later", said Bozovic.

 

Bozovic sees professionalism as a way out, as well as culture, reasoning and knowledge of people working in the media.

 

... više ...


Televizija Al-Jazira juèer je emitirala videosnimku troje rumunjskih novinara koje je u ponedjeljak u Iraku otela nepoznata skupina. Na snimci je prikazano kako troje novinara sjedi na podu ispred zida prekrivena dekama.

Dva naoružana muškaraca, lica pokrivenih tradicionalnim arapskim rupcima, držali su oružje upereno u taoce koji su molili za milost.

Marie Jeanne Jon (32), njezin snimatelj Sorin Miscoci (30) te novinar dnevnih novina Romania Libera Ovidio Ohanesian (37) oteti su u Bagdadu.

... više ...


Sirijski poslovni èovjek Omar Hayssam izjavio je da je za troje otetih rumunjskih novinara u Iraku, zatražena otkupnina. Izjavio je kako su s njim otmièari dvaput kontaktirali te da je drugi put zatražena otkupnina za oslobaðanje Marie - Jeanne Ion i Sorina Miscocia s TV postaje Prima te Eduarda Ohanesijana iz dnevnika Romanija Libera. Nije otkrio o kojem je iznosu rijeè. TV postaja Realitatea je juèer rano poslijepodne prekinula redovito emitiranje kako bi objavila da je "pregovaraè" Ayman Asha ujutro krenuo iz Bukurešta u Bagdad kako bi pokušao pronaæi nestale novinare.

... više ...


BUKUREŠT Troje rumunjskih novinara oteto je u Iraku, javila je juèer rumunjska televizija Prima TV. Izvjestiteljica i zamjenica urednika Prima TV Marie-Jeanne Ion, urednik dnevnog lista Romania Libera Eduard Ovidiu Ohanesian i kamerman Sorin Dumitru Miscoci, kako je priopæeno, oteti su prekjuèer na bagdadskim ulicama. Rumunjsko ministarstvo vanjskih poslova objavilo je juèer da prouèava "informacije o moguæem nestanku" troje novinara koji rade za privatnu TV postaju Prima TV.

"Nakon obavijesti iz Prime TV o moguæem nestanku troje njezinih novinara u Iraku, ministarstvo i glavne službe informiranja u zemlji odredile su skupinu koja æe se baviti tim problemom", kaže se u priopæenju rumunjskog MVP-a, uz napomenu da su o svemu izviješteni rumunjski predsjednik i premijer Traian Basescu i Calin Tariceanu. Nestanak novinara dogodio se dan nakon iznenadnog posjeta Basescua rumunjskom kontingentu u sklopu meðunarodnih snaga Iraku, u kojem je 800 vojnika.

Englesko-amerièka koalicija posljednjih tjedana nailazila je na odbijanja saveznika za slanjem novih vojnika u Irak, no Bukurešt je postupio suprotno i najavio slanje još 100 vojnika. (H, zb)

... više ...


 THE 1st MEETING OF MEDITERRANEAN JOURNALISTS “ALMERIA 2005” WILL REPRESENT ALMOST 65.000 PROFESSIONALS FROM 25 COUNTRYS IN THIS AREA

This is the most important summit of Mediterranean journalistic organizations leaders never celebrated

 Almost 65.000 information professionals from Spain and other 24 countries are represented in the 1st MEETING OF MEDITERRANEAN JOURNALISTS “ALMERIA 2005”. This meeting will take place from April 14 to 17 in this city located in south-east of Spain. This meeting is aimed to support the XV Mediterranean Games.

 

 This meeting is organized by Almería Press Association - Association of Journalists and sponsored by the Presidential Council of The Regional Government of Andalusia. The leaders of 32 national organizations (trades union and federations) from Spain, Italy, Serbia Union and Montenegro, Greece, Palestine, Lebanon, France, San Marino, Croatia, Syria, Malta, Israel, Bosnia Herzegovina, Macedonia, Portugal, Andorra, Morocco, Alger, Tunis, Albania, Cyprus, Slovenia, Egypt, Turkey y Hungary will attend the meeting. Among these, 22 are federated at International Federation of Journalists

 Will also attend 25 more representative missions, having a regional or autonomous character; journalist associations, trades union and agreed associations. Will also be present representatives from public organizations, dealing with external affairs and cooperation, universities and more.

 HIGH - LEVEL PERSONALITIES

There will meet many important personalities like Aidan White (IFJ´s Secretary-General). The IFJ represents more than 500.000 journalists from 117 countries all over the world. Will also be present Fernando González Urbaneja, president of Federation of Spanish press associations (FAPE). to which more than 40 associations belong, and almost 11000 journalists. Will also be present, representing the Spanish Foreign Office, Juan Prat I Coll, ambassador for Mediterranean Affairs.

 

 Mister Gaspar Zarrías Arévalo, chairman of the Presidency Council of the Andalusia Autonomous Government, will preside the opening ceremony on April the 15th,at Autonomous Government of Andalusia local offices.

 Will be present important IFJ’s executive committee members: Yasmina Popovic, from Croatia; Mario Guastoni, from France; Nikos Negrelis, from Greece; Franco Siddi, from Italy; Younnes M’ Jahed, from Morocco and Naim I.A.B. Tobassi, from Palestine.

 Other important participants are: Rabah Abdellah, secretary-general of SNJ, from Algeria; Andreas Kannaourus, secretary-general of UCJ, from Cyprus; Dragutin Lucie Luce, president of CJA, from Croatia; Yasmina Popovic, president of TUCJ, from Croatia; Yehia M. Kalash, secretary-general of ESJ, from Egypt; Yaron Enosh, president of the Association of Journalists of Jerusalem, from Israel; Franco Siddi, president of FNSI, from Italy; Joe Vella, secretary-general of the Malta Institute of Journalists, from Malta; Naim I.A.B.Tobassi, secretary-general of PJS, from Palestine; and L. Dogan Tilic, president of PJAT, from Turkey.

 

THE MEETING OF THE MEDITERRANEAN IFJ GROUP

 During the meeting, the 7th meeting of the Mediterranean IFJ Group will also take place. The organizing committee consists of Spain, Italy, France, Morocco, Greece, Cyprus and the Mediterranean Journalists Association. The 5 communications are focused on  highly topical themes: journalism committed to dialogue, peace and non-violence; dignified and stable working conditions for journalists, with special reference to war correspondents; communication as a key factor for enhancing women’s equality, and migrations in the Mediterranean area; Mediterranean journalists support for the Mediterranean Games and the Mediterranean Sport Charter. The final Mediterranean Journalists' Almería Declaration, will be elaborated from the workshop whose  sessions will take place at Hotel AM Torreluz. Translations to Arabic, English and French are provided.

 

A SUPPORT FOR THE MEDITERRANEAN GAMES

 The 1st MEETING OF MEDITERRANEAN JOURNALISTS “ALMERIA 2005” most important objective is to assemble in the same scenery most of the information professionals of the Mediterranean Countries, in order to debate about initiatives and performances allowing a closer approach between the people and cultures from this world area. At the same time all the participants will be made aware of the celebration of the Mediterranean Games Almería 2005 that will take place from next 24th June to 3rd July.

21 countries from Europe, Asia and Africa will participate, helping to their national and international diffusion and promotion. For these reasons the activities program of the Meeting will provide some sightseeing rounds at the Sports Centres as well as at the Olympic Village.

 

 The 1st Meeting of Mediterranean Journalists “ALMERIA 2005” is sponsored by Andalusia’s International Cooperation Agency with the collaboration of Almeria  City Council, Almeria County Council, the Organising Committee for the 15th Mediterranean Games Almería 2005, “El Toyo – Oasis de Alborán”, “Grupo Hispatec”, “Cajamar” and “Museo del Aceite de Oliva”.

Almería, 29th March 2005

... više ...


U Hrvatskom fondu za privatizaciju u èetvrtak je objedinjena sva dokumentacija potrebna za prodaju Slobodne Dalmacije Europapress Holdingu (EPH), te bi se iduæeg tjedna konaèno trebala donijeti odluka o prodaji 34,63 posto dionica splitske novinske kuæe iz državnog portfelja. Saznajemo da æe struène službe Fonda iduæih dana još jednom provjeriti jesu li kupoprodajni ugovor i ostali dokumenti u skladu s ponudom EPH i dosadašnjim pregovorima, te æe se vrlo skoro znati i datum sazivanja Glavne skupštine Slobodne Dalmacije.
Naravno, odluku o prodaji treba potvrditi i Upravni odbor HFP-a te hrvatska Vlada. Buduæi da natjeèaj za prodaju Slobodne Dalmacije traje veæ gotovo 17 mjeseci, a da su obvezujuæe ponude otvorene još 22. ožujka 2004. godine, oèekuje se da se više neæe odugovlaèiti s odlukom o sudbini splitske novinske kuæe. Iako se dosad u javnosti baratalo raznim terminima, èini se, prema neslužbenim najavama iz Fonda, da æe u tjednu iza Uskrsa odluka o privatizaciji Slobodne Dalmacije doista biti donesena.
Blizu 700 radnika Slobodne Dalmacije i njih više od 500 u povezanom društvu SD-Trgovina predugo èekaju na privatizaciju Slobodne Dalmacije. Prema odluci Vlade RH, Fond je natjeèaj o prodaji Slobodne Dalmacije objavio uoèi prošlih parlamentarnih izbora, poèetkom studenoga 2003. godine. Rok za podnošenje neobvezujuæih ponuda bio je 5. prosinca i tada se javilo osam ponuðaèa, dok je rok za obvezujuæe ponude s prvotnog datuma 4. veljaèe pomaknut na 22. ožujka 2004. godine. Jedinu valjanu ponudu od tri pristigle dao je EPH, tešku èak 535 milijuna i 200 tisuæa kuna.
Dolazak novog vlasnika znaèio bi financijsku konsolidaciju te nabavu najmodernijih tiskarskih strojeva s obzirom da je zbog zastarjele rotacije tehnološka obnova postala prioritetno pitanje daljnjeg razvoja "Slobodne". Uz to, EPH je garantirao poveæanje plaæa i 700 radnih mjesta u iduæih pet godina.

... više ...


Nastavlja se prièa o aferi s tajnim vlasnicima kockarnice Vila Rosalija u Opatiji i prijetnjama nekadašnjeg èelnika HDZ-a i šefa Financijske policije u Rijeci Pere Èariæa našem novinaru Ici Mikulièiæu. Reagirale su i službene institucije. Našeg novinara je juèer ujutro zvala policija. Zanimali su se za težinu i ozbiljnost prijetnji, rekli su da æe morati reagirati po službenoj dužnosti temeljem informacija koje su dobili iz novina i prenijeti sve tužiteljima koji æe odluèiti o daljnjim koracima. Novinar je upozoren da može osobno podnijeti prijavu protiv onoga tko mu je prijetio.
    Hrvatsko novinarsko društvo, županijsko vijeæe HND-a i ogranak HND-a u redakciji našeg lista zgroženi su brutalnim prijetnjama bivšeg šefa rijeèke Financijske policije Petra Èariæa našem novinaru Ici Mikulièiæu.
    – Rijeè je o još jednom u nizu napada ne samo na novinarsku profesiju veæ i pravo javnosti na cjelovitu i istinitu informaciju. Naš je kolega bio izvrgnut prijetnjama samo zato što je radio svoj posao poštujuæi sva pravila struke, dajuæi gospodinu Èariæu moguænost da iznese i svoju istinu. Umjesto »obraèuna« argumentima, što mu je novinar i ponudio, sugovornik je otvoreno prijetio fizièkim obraèunom. Ne pristajemo na takav odnos prema novinaru, osuðujemo svaki oblik pritiska i prijetnji, a ovdje je rijeè o više nego jasnoj poruci pojedinca koji si uzima za pravo da bude i sudac i egzekutor. Tražimo da u ovom sluèaju reagiraju nadležne pravosudne institucije te pruže punu zaštitu našem kolegi Mikulièiæu, stoji u priopæenju Hrvatskog novinarskog društva.

... više ...


Hrvatsko novinarsko društvo, županijsko vijeæe HND-a i ogranak redakcije Novog lista zgroženo je brutalnim verbalnim prijetnjama bivšeg šefa rijeèke Financijske policije Petra Èariæa novinaru Ici Mikulièiæu. Rijeè je o još jednom u nizu napada ne samo na našu profesiju veæ i na pravo javnosti na cjelovitu i istinitu informaciju. Naš je kolega bio izvrgnut prijetnjama samo zato što je radio svoj posao poštujuæi sva pravila struke, dajuæi gospodinu Èariæu moguænost da iznese i svoju istinu. Umjesto »obraèuna« argumentima, što mu je novinar i ponudio, sugovornik otvoreno prijeti fizièkim obraèunom. Ne pristajemo na takav odnos prema novinaru, osuðujemo svaki oblik pritiska i prijetnji, a ovdje je rijeè o više nego jasnoj prijetnji  pojedinca koji si uzima za pravo da bude i sudac i egzekutor. Sada kada je prijetnja postala javna tražimo da u ovom sluèaju reagiraju nadležne pravosudne institucije te osiguraju punu zaštitu našem kolegi  Ici Mikulièiæu i primjerene sankcije za onoga koji necivilizirano prijeti.                                                          
 Za  Hrvatsko novinarsko društvo
Dragutin Luce Luèiæ,  predsjednik                                                                                         
 Za Županijsko vijeæe  
Sunèica Celevska
Za Ogranak HND-a  Novog Lista
Nevenka Horvat Brazzoduro

... više ...


Ugledna amerièka novinarka, teoretièarka medija i profesorica na Indiana University dr. Sherry Ricchiardi i njezin suprug, urednik fotografije u visokotiražnom listu "USA Today" Frank Folwell, ovog tjedna gostovali su na Sveuèilištu u Dubrovniku, gdje su polaznicima studija "Mediji i kultura društva" održali ciklus predavanja o internetu kao izvoru podataka, etici u novinarstvu i fotonovinarstvu. Dolazak u Dubrovnik tek im je jedan u nizu posjeta Hrvatskoj, dijelu Europe koji dobro poznaju još iz razdoblja Domovinskog rata kada su 1992. godine izvještavali za amerièke novine s ratišta u Hrvatskoj i BiH. U ulozi predavaèa, trinaest godina poslije, buduæe kolege poduèavali su o pristupu zvanju po amerièkom modelu koji, pojašnjavaju oni, praktièan rad pretpostavlja teoriji.

Bitni pomaci

Sherry Ricchiardi zadovoljna je naèinom na koji novi pripadnici sedme sile razmišljaju o novinarstvu i s lakoæom, praktièki preko noæi, osmišljavaju koncept i razradu zadanih im složenih tema kao što su obiteljsko nasilje, ekonomska situacija, neovisnost i vlasnièka struktura medija. Predavaèica, koja dobar uvid u medijsku situaciju kod nas ima još od doba urušavanja komunistièkog sustava s kraja 80., od osamostaljenja Hrvatske vidi niz pozitivnih pomaka. Smatra da su hrvatski mediji danas raznovrsniji, otvoreniji i znatno manje podložni pritiscima politike, premda ima još mjesta za napredak. Za amerièke medije pak kaže kako su se nakon 11. rujna našli pred jednim od najveæih izazova u povijesti:
- Iako smo dotad u bezbroj navrata izvještavali o konfliktima diljem svijeta, nikad nismo predstavljali terorizam i rat na našem tlu, pa su se javile nove, sasvim nepoznate profesionalne dvojbe. Nastupilo je stanje svojevrsnog šoka, na koji je dio kolega reagirao izraženim patriotizmom, a dio povlaèenjem u sebe iz straha da bi postavljanjem pogrešnih pitanja u javnosti mogli ispasti manje domoljubni. No, ne vjerujem da bismo danas, nakon odmaka od èetiri godine, uzeli zdravo za gotovo tvrdnje vlasti tipa one o postojanju oružja za masovno uništenje koja se nakon što je poslužila kao opravdanje za pokretanje vojne intervencije pokazala upitnom. Ako danas predsjednik Bush kaže da je Iran sigurnosna prijetnja jer razvija nuklearno oružje, novinari onamo trebaju otiæi da bi istražili ima li u tom istine - istièe Sherry Ricchiardi, inaèe dobitnica nagrade koje joj je za izvješæivanje s ratišta u Hrvatskoj za hrabrost dodijelilo Amerièko udruženje udruženja novinara.

Zašto je uspio USA TODAY?

Sherryn suprug Frank Folwell svjetska zbivanja uglavnom promatra kroz objektiv. Pionir novih tehnologija meðu kojima je svojedobno bila i danas širom globusa rasprostranjena digitalna kamera, Folwell uz rad za USA Today za tvrtku "Canon" danas ispituje pouzdanost buduæih modela fotoaparata, a u novinarstvu zastupa "široku pokrivenost" dogaðaja rijeèju i slikom. Tako je tijekom akcije u Iraku sve vrijeme preko raèunala održavao video i audiovezu s fotografima na terenu, tako da mu je ured zbog zvukova detonacija u gluho doba noæi nalikovao na bojište. Frank Folwell èesto istièe da se voli koristiti prednostima tehnologije, no ne odrièe se lako ni "starinskih" navika praæenja papirnatih novina paralelno s internetskim izdanjima:
- Kad ljude pitam vole li èitati novine na klasièan naèin, odgovaraju potvrdno, no kad im postavim pitanje koji list èitaju, nastane tajac. Ne èitaju niti jedan jer jednostavno ne stižu zbog dnevnih obveza. Nedostatak vremena najveæa je opasnost za tradicionalne novine. USA Today tomu je nastojao doskoèiti i saèuvati nakladu tiskanjem primjeraka koje u pauzama èitaju putnici na aerodromima, gosti u hotelima. Mislim da smo u tome uspjeli - zakljuèio je Frank Folwell.

... više ...



ZAGREB – Iako je radna skupina Odbora za nacionalnu sigurnost i Vijeæa za nadzor sigurnosnih službi razgovarala i s njim, bivši ravnatelj policije Ranko Ostojiæ nije nezadovoljan što se njegovo ime ne spominje u zakljuècima Odbora te oèekuje da Državno odvjetništvo krene u daljnji kazneni progon bivšeg šefa POA-e Franje Tureka, kojeg smatra odgovornim što su njemu i novinarima kršena ljudska prava.
    – Izostavljanje mene i Zinke Bardiæ iz svojih zakljuèaka Odbor je time objasnio da nismo bili podnositelji predstavke, pa nismo ni bili cilj njihove istrage. U vezi s onim što su istraživali, smatram da je Odbor utvrdio da su povrijeðena ljudska prava graðana, u ovom sluèaju novinara koji su podnijeli predstavku. Ako je ispis telefonskih kontakata odreðenih osoba dovoljan za onakve konstrukcije kakve su državnom vrhu bile predstavljene u famoznoj Turekovoj prezentaciji, onda se radi o najgoroj zlouporabi tajnih službi. U toj zlouporabi najodgovorniji je Franjo Turek. Treba oèekivati da Državno odvjetništvo dalje procesuira cijelu stvar, to uostalom nije prva sumnja da je Turek postupao nezakonito, rekao je juèer našem listu Ranko Ostojiæ.
   
Zinka Bardiæ bez odgovora

Radna skupina parlamentarnog Odbora i Vijeæa za nadzor sigurnosnih službi, podsjetimo, postupala je na temelju predstavke petorice novinara, ali uz njih u notornoj prezentaciji pojavila su se imena još nekih osoba, izmeðu ostalih i Ranka Ostojiæa i glasnogovornice MUP-a Zinke Bardiæ. Zinka Bardiæ, pak, nije ni oèekivala da bi Odbor zakljuèio da je POA prekršila i njena prava.
    – Od Odbora nisam ništa tražila, pa nisam ni oèekivala da æe zakljuèci biti vezani uz moje ime. U dva navrata obraæala sam se Vijeæu za nadzor sigurnosnih službi zbog istih razloga zbog kojih je na temelju novinarske predstavke osnovana i ova radna skupina, ali nikakav odgovor od Vijeæa nisam dobila veæ sedam mjeseci, rekla je Zinka Bardiæ.
    Novinar Željko Peratoviæ, jedan od petorice spominjanih u prezentaciji koji su podnijeli predstavku, našem je listu rekao da æe novinari nastaviti inzistirati na rašèišæavanju cijelog sluèaja te na isprici nadležnih institucija jer prema zakljuècima Odbora proizlazi da su im kršena ljudska prava zato što su oklevetani u prezentaciji.
    – Osobno, zaštitu svojih ljudskih prava tražit æu od saborskog Odbora za ljudska prava, rekao je Peratoviæ.
   
Državno odvjetništvo na potezu

U kojem smjeru æe sad krenuti rašèišæavanje cijelog sluèaja, ovisi o Državnom odvjetništvu, u kojem još stoji kaznena prijava koju je PU zagrebaèka, odnosno POA, podnijela protiv Franje Tureka i Željka Bagiæa zbog sumnje na zlouporabu položaja i ovlasti, odnosno odavanje državne tajne. Zbog te je prijave Turek nedavno ispitan, a Županijsko državno odvjetništvo u Zagrebu još razmatra je li prikupljeno dovoljno dokaza da se protiv njih dvojice podigne optužni prijedlog.
    Ako se uzmu u obzir posljednje spekulacije da POA sad prikuplja dokaze protiv Franje Tureka zbog sumnje da je ometao suradnju s Haškim sudom, moguæe je da æe Turek u više postupaka morati opravdavati svoj rad nego što se to do sad èinilo.

Sergej ABRAMOV

... više ...


U prostorijama Hrvatskog novinarskog društva održan je sastanak predsjednika Hrvatskog novinarskog društva Dragutina Luèiæa s novinarima koji su se na postupak Protuobavještajne agencije (POA) pritužili Odboru za unutarnju politiku i nacionalnu sigurnost Hrvatskog sabora, a to su Gordan Maliæ (Globus), Marijo Kavain i Ivanka Toma (Jutarnji list), te Željko Peratoviæ (Vjesnik).

Na sastanku je izraženo «relativno zadovoljstvo» rezultatom istrage i zakljuècima Odbora za unutarnju politiku i nacionalnu sigurnost Sabora. Novinari koji su bili predmetom obavještajnog tretmana POE smatraju da su zakljuèci Odbora znaèajan korak naprijed u odnosu na sliène sluèajeve u prošlosti. Na prijedlog novinara «Globusa» Gordana Maliæa usvojeni su slijedeæi zakljuèci:
1) Od nadležnih tijela javne vlasti koji su znali ili trebali znati za postupke POA-e, traži se da se isprièaju novinarkama i novinarima koji su postupkom POA-e pretrpjeli ozbiljnu profesionalnu u ljudsku štetu.
2) Zahtijeva se reforma sigurnosnih službi u skladu s demokratskim, pravnim i sigurnosnim standardima uzornih demokracija, što ukljuèuje usklaðivanje Zakona o sigurnosnim službama s Ustavom RH, te suspendiranje Vladine uredbe o obvezama iz podruèja nacionalne sigurnosti Republike Hrvatske za pravne i fizièke osobe u telekomunikacijama.
3) Prestanak dugogodišnje prakse uplitanja sigurnosnih službi u novinarski posao, jer se time ugrožava sloboda novinstva i novinarstva.
4) Najkasnije tijekom narednih desetak dana novinari æe u suradnji s Hrvatskim novinarskim društvom, te pravnim savjetnicima odluèiti o tome što æe poduzeti u zaštiti svojih ljudskih i profesionalnih prava.
                                                                 

 Predsjednik HND
 Dragutin Luèiæ Luce

... više ...


Hrvatsko novinarsko društvo prikljuèilo se današnjim pozivima Nezavisnog udruženja novinara Srbije, Udruženja novinara Srbije i Sindikata novinara Srbije, koji su uoèi susreta košarkaških klubova Cibona i Partizan u Beogradu pozvali navijaèe, te sve nadležne da poduzmu potrebne mjere kako bi sportski susret protekao u sportskoj atmosferi bez neželjenih incidenata kakvih je bilo tijekom nedavnih rukometnih utakmica u Beogradu i Zagrebu. Slièno se traži i od organizatora košarkaške utakmice «Zagreba» i «Crvene Zvezde» koja æe se uskoro održati u Zagrebu.
Od sportskih i inih novinara traži se da poštuju profesionalne i etièke standarde novinarstva, te da ne stvaraju atmosferu revanšizma i ne šire govor mržnje.
HND posebno podržava onaj dio priopæenja novinarskih udruga Srbije u kojemu se traži kažnjavanje vinovnika incidenata, te apelira na osiguravanje optimalnih uvjeta za rad novinara i reportera kako u Beogradu tako i u Zagrebu.

Dragutin Luèiæ Luce
predsjednik HND

... više ...


Kako se može vidjeti u izvješæu Državnog inspektorata, koje je upuæeno predsjedniku Sabora Vladimiru Šeksu, na HRT-u je prošle godine poèinjeno više prekršaja iz podruèja radnih odnosa i zaštite na radu, što bi javnu televiziju moglo stajati više od dva milijuna kuna.
Naime, prilikom inspekcije koja je obavljena u listopadu i studenome prošle godine, utvrðeno je da su èetrnaestorici radnika propustili prije poèetka rada uruèiti pisane potvrde o sklopljenim ugovorima, odnosno da su s njima sklopili prividne ugovore o djelu umjesto ugovora o radu. Kazna za ovaj prekršaj je od 61.000 do 100.000 kuna za HRT, odnosno od 7000 do 10.000 za odgovornu osobu. Objašnjavajuæi zaprijeèene kazne za ostale prekršaje, pomoænik glavnog inspektora Ilija Tadiæ kaže da je zbog neprijavljivanja radnika u radni odnos dodatna kazna za HRT od 30.000 do 120.000 kuna po svakom radniku, a za odgovornu osobu od 10.000 do 30.000 kuna. HRT je za pripremanje i izvoðenje umjetnièkih djela angažirao 11 osoba mlaðih od 15 godina, a da nije prethodno zatražio suglasnost Inspektorata. Za taj je prekršaj zaprijeèena kazna od 122.000 do 200.000 kuna. Suglasnost Inspektorata, objašnjava Tadiæ, potrebna je radi zaštite razvoja djece, jer ona pri takvom poslu mogu biti izložena stresu, situacijama koje nisu primjerene njihovoj dobi i slièno. Inspektorat takve dozvole izdaje uz strogu provjeru uvjeta rada, ali i uz prethodne konzultacije s pedijatrima.
Inspektori su takoðer utvrdili da HRT, nakon smrti kaskadera Tomislava Vuksana, koja se dogodila u rujnu prošle godine, nije o tome obavijestio inspekciju rada, što su inaèe dužni napraviti u roku 48 sati. Nadalje, nije bila sazvana ni sjednica Odbora za zaštitu na radu na kojoj se trebalo analizirati uzrok smrti radnika te eventualno predložiti odgovarajuæe mjere zaštite. Visina prekršaja za ove povrede iznosi od 10.000 do 40.000 kuna (u prvom sluèaju), odnosno od 10.000 do 20.000 zbog nesazivanja sjednice. Kazna za odgovorne osobe iznosi od 3000 do 10.000 kuna.
Uz prijavu ovih prekršaja, Inspektorat je predložio Ministarstvu zdravstva i socijalne skrbi da odredi nadzor nad struènim radom Specijalistièke ordinacije medicine rada Biserke Horvaèiæ Tomas iz Velike Gorice, jer je poginulom radniku izdala svjedodžbu o zdravstvenoj sposobnosti rada za poslove u posebnim uvjetima.
Zbog vrlo velikog broja ugovora o autorskom djelu te provjere je li neka osoba nezakonito zaposlena (eventualno prima naknadu na Zavodu za zapošljavanje), rad HRT-a provjeravat æe i Porezna uprava te Zavod za zapošljavanje.
Odredi li, dakle, sud HRT-u maksimalne kazne - ukupna šteta bit æe 2,04 milijuna kuna. Odgovorne osobe su, navodi se u izvješæu, Vanja Sutliæ i Marija Nemèiæ.

... više ...


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118
AKTUALNO